جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11038 16:10 1393/12/18
شمخانی: تنها راه دستیابی به توافق هسته ای، لغو تمام تحریم ها است

شمخانی: تنها راه دستیابی به توافق هسته ای، لغو تمام تحریم ها است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شمخانی: تنها راه دستیابی به توافق هسته ای، لغو تمام تحریم ها است

شمخانی: تنها راه دستیابی به توافق هسته ای، لغو تمام تحریم ها است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دبیر شورای عالی امنیت ملی تحریم ها را ظالمانه، غیرقانونی و غیرموثر دانست

و گفت: تنها راه دستیابی به توافق هسته ای مبتنی بر نفع متقابل و لغو تحریم ها است.
به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در مراسم الحاق ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند در استان گیلان و در محل ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران فرصتی به طرف مقابل در مذاکرات داده است تا بر مبنای منطق و در چارچوب حقوق بین المللی به بحران ساختگی پایان دهد.
امیر دریابان علی شمخانی گفت: دریای خزر دریای صلح ودوستی وامنیت است وجمهوری اسلامی ایران نقشی بی بدیل درتامین امنیت وبه ویژه امنیت انرژی درآن ایفا نموده است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود جمهوری اسلامی ایران توانست با بهره گیری از دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس ، تهدیدات شکننده امنیت ملی از ناحیه دریا را با تدوین استراتژی کاملا هوشمندانه وپیگیری واجرای آن به فرصت تولید قدرت وبازدارندگی موثر تبدیل نماید.
وی در ادامه اقداماتی که در حوزه متناسب سازی ، طراحی ، تولید و عملیاتی سازی تجهیزات نوین دریایی وهم چنین ساختار و سازمان یگانهای دریایی جمهوری اسلامی از نزدیک به دو دهه قبل تا امروز انجام شده است را مسیری قابل ادامه وظرفیت افزا دانست.
شمخانی در این مراسم با اشاره به اینکه نظامی گری در خزر جایی ندارد تاکید کرد: نشان دادن اقتدار و ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدهای مشترک به ویژه تروریسم با رویکرد به امنیت دست جمعی وبهره برداری از تمام ظرفیت های نرم وسخت کشور مورد توجه واهتمام است.
نماینده مقام معظم رهبری درشورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در سایه امنیت دسته جمعی است که شکوفایی اقتصادی کشورهای منطقه با بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل این دریا حاصل خواهد شد.
علی شمخانی خاطر نشان ساخت : در مقابل رویکرد همکاری که ایران در حوزه تعامل با مجموعه همسایگان خود دنبال می نماید، برخی قدرت ها مایل به استفاده از ابزار ایجاد تفرقه و شکاف تضنعی برای شکل دادن به اختلافات و زمینه سازی برای حضور خود در منطقه هستند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسیر بهبود ساختار اقتصادی و تقویت بینه اقتصادی ج ا.ا ایران اقتصاد مقاومتی است نه نتایج مذاکرات و در این مسیر همه مسوولین اتفاق نظر دارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |