شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14856 14:52 1394/05/24
شرکت های آمریکایی علاقه مند به بازارهای ایرانی هستند

شرکت های آمریکایی علاقه مند به بازارهای ایرانی هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرکت های آمریکایی علاقه مند به بازارهای ایرانی هستند

شرکت های آمریکایی علاقه مند به بازارهای ایرانی هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره روابط تجاری آمریکا و ایران گفت: دولت ایران با برقراری ارتباط دوجانبه مشکلی ندارد و این دولت آمریکا است که شرکت های خود را از برقراری ارتباط تا نهایی شدن توافق منع می کند.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از اتاق بازرگانی تهران، فریال مستوفی به علاقه مندی آمریکایی ها برای ورود به بازارهای ایران اشاره کرد و افزود: روابط تجاری ما با آمریکا هشت سال است که کاملا قطع شده و زمانی این ارتباط دوباره آغاز خواهد شد که کنگره توافق به دست آمده را تایید کند.

وی یادآور شد: اگر قرار است رابطه دو جانبه دوباره شکل بگیرد همه چیز موکول به توافق نهایی و تایید مجلس و کنگره آمریکا خواهد بود. این در حالی است که در سفری که چندی پیش به آمریکا داشتم متوجه شدم که آمریکایی ها بسیار علاقمند هستند که با ما روابط تجاری داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: به طور قطع اگر موانع پیش روی ما برداشته شود آمریکا هم مانند سایر کشورها علاقمند خواهد بود که وارد روابط تجاری با ما شود.

مستوفی در خصوص اینکه قرار است هیات تجاری از ایران برای تشکیل شورا به آمریکا سفر کند، گفت: هنوز صحبت و تصمیمی به صورت جدی در این خصوص بیان نشده است و هیاتی به این عنوان فعلا آمادگی رفتن به این سفر را ندارند، مگر اینکه افرادی به صورت شخصی عازم این کشور شوند؛ وگرنه فعلا خبری از رفتن هیات رسمی نیست.

چندی پیش رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز از آغاز اقدامات آمریکا برای تشکیل اتاق مشترک با ایران خبر داد و گفت: چنانچه این اتاق مشترک شکل بگیرد ما نیز طبق قانون دو ماه پس از آن اتاق مشترک ایران و آمریکا را تشکیل خواهیم داد.

محسن جلال پور هرچند تصریح کرد که هنوز این اقدام شکل نهایی به خود نگرفته و ما نیز در این خصوص اقدامی را شروع نکرده ایم، اما اظهار داشت: فکر می کنیم در سفر مهر ماه حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری به آمریکا، این اتفاق رخ دهد و صحبت ها و مذاکراتی بین اقتصاددانان دو کشور انجام شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |