سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 193200 13:17 1401/06/07
شرکت ملی نفت ایران از طریق بورس انرژی 107 میلیون دلار صادر کرد

شرکت ملی نفت ایران از طریق بورس انرژی 107 میلیون دلار صادر کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرکت ملی نفت ایران از طریق بورس انرژی 107 میلیون دلار صادر کرد

شرکت ملی نفت ایران از طریق بورس انرژی 107 میلیون دلار صادر کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از وزارت نفت، در این بازه زمانی ۱۰۰ هزار تن نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس، ۸۳ هزار و ۱۷۴ تن نفت سفید، ۴۳ هزار و ۳۲۰ تن نفت‌گاز (گازوئیل) و ۱۰ هزار تن میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی متعلق به شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل و ۲۳ هزار و ۸۰۸ تن میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی متعلق به این شرکت در رینگ داخلی عرضه شدند.

۱۳۵ هزار تن نفتای سبک به‌شرط تحویل دریایی نیز در ۹ محموله ۱۵ هزار تنی عرضه شد که به‌نظر می‌رسد در صورت تداوم و نظم، استقبال خریداران از این عرضه‌ها تقویت خواهد شد.

از معاملات مردادماه شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی، همه نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوکس و نفت‌گاز عرضه‌شده فروش رفت و ۲۷ هزار و ۷۲۵ تن از عرضه‌های نفت سفید نیز دادوستد شد. از سویی هزار تن از میعانات گازی عرضه‌شده در رینگ بین‌الملل و ۱۸ هزار و ۸۸۶ تن از میعانات گازی عرضه‌شده در رینگ داخلی نیز فروخته شدند.

از فروش این چهار فرآورده در رینگ‌های بین‌الملل و داخلی بورس انرژی ایران، در مجموع ۳۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۴۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۲۵ ریال حاصل شد که بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال آن متعلق به نفت‌گاز، بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال متعلق به نفت کوره و بیش از ۷ هزار میلیارد ریال متعلق به نفت سفید بود. درآمد ارزی حاصل از صادرات این چهار فرآورده در سپتامبر حدود ۱۰۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار برای کشور بود.

در انتظار عرضه‌های اکتبر

با توجه‌ به حجم فروش فرآورده‌های مدت اخیر شرکت ملی نفت ایران از طریق بورس انرژی که برای تحویل تا پایان ماه سپتامبر بود، پس از وقفه‌ای سه هفته‌ای شاهد آغاز مجدد عرضه‌ها برای تحویل در ماه اکتبر خواهیم بود.

براساس این گزارش، کارشناسان بر این باورند که فاصله بین عرضه‌های ماه سپتامبر و اکتبر شرکت ملی نفت می‌تواند فرصتی مناسب برای بازاریابی و مذاکره کارگزاران و فعالان این بازار باشد؛ به‌ویژه که شرکت‌های توانمند در حوزه صادرات دریایی که ممکن است در مدت اخیر به دلایل گوناگون از بازار جا مانده باشند، بنابراین می‌توانند از این فرصت برای بازگشت به میدان رقابت استفاده کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |