پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 115669 13:38 1399/07/23
شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود تقسیم کنند

شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود تقسیم کنند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود تقسیم کنند

شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود تقسیم کنند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، حسن قالیباف اصل، دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس گفت: امروز در جلسه شورایعالی بورس در خصوص دو محور فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تأسیس شرکت‌های تأمین سرمایه تصمیم گیری شد.

وی ضمن بیان اینکه تا به حال ۲۷ شرکت آماده پذیرش در بورس شده اند، به آخرین وضعیت سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز آخرین وضعیت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت بررسی و گزارشی در این خصوص به شورایعالی بورس ارائه شد.

بر اساس آئین نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی موظف بودند سهامداران خود را شناسایی و اسامی آنها را در سامانه ثبت کنند.

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: دو ماه از ابلاغ آئین نامه سپری شده و اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری باید به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره سهامداران را برای حضور در مجمع دعوت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های سرمایه پذیر هم باید سود سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند مطابق سایر سهامداران پرداخت کنند.

به این ترتیب سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز می‌شود.

قالیباف به ضرورت اصلاحات مصوبه سال ۹۱ شورایعالی بورس در خصوص شرکت‌های تأمین سرمایه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبات شورا در سال ۹۱ تأسیس شرکت‌های سرمایه گذاری موسسین می‌توانستند حداکثر ۳۵ درصد یک شرکت تأمین سرمایه را داشته باشند. اما امروز با اصلاحاتی که در این مصوبه صورت گرفت موسسین شرکت‌هایی که سهام عام تشکیل می‌دهند، فارغ از این که یک گروه یا چند گروه باشند، می‌توانند حداکثر ۶۰ درصد یک شرکت تأمین سرمایه را داشته باشند و مجاز هستند که ۴۰ درصد مابقی را پذیره نویسی عمومی کنند.
همچنین اگر گروه یا گروه‌هایی عضو هیأت مدیره و سهامدار یک شرکت تأمین سرمایه باشند نمی‌توانند در دیگر شرکت‌های تأمین سرمایه به عنوان عضو هیأت مدیره حضور داشته باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |