جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5910 18:14 1393/07/22
شرکاء:با "امروز" در اسکار امسال هیچ شانسی نداریم

شرکاء:با "امروز" در اسکار امسال هیچ شانسی نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرکاء:با "امروز" در اسکار امسال هیچ شانسی نداریم

شرکاء:با "امروز" در اسکار امسال هیچ شانسی نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


جشنواره فیلم اسکار بزرگترین فستیوال سینمایی در سطح جهان است که کشورهای مختلف همواره سعی می کنند بهترین اثر سال سینمای خود را به آن ارسال کنند، ایران هم در این مورد استثنا نیست.


امسال پس از کش و قوس های فراوان بالاخره فیلم امروز از سوی ایران به بزرگترین فستیوال سینمایی جهان ارسال شد که صد البته این انتخاب مخالفین زیادی داشت.
آنتونیا شرکاء مدرس و منتقد سینما یکی از این مخالفان است که صحبت های او با جهان اقتصاد در مورد این انتخاب را در زیر می خوانیم.
این منتقد سینما گفت: برای حضور در اسکار شرط نمایش عمومی فیلم وجود دارد که در این مورد دست ما برای ارائه فیلم بسته بود. ولی با این حال وقتی فهمیدم فیلم امروز از طرف ایران برای اسکارانتخاب شد مقداری متأسف شده‏ام.
وی اضافه کرد، آقای میرکرمی فیلمساز خوبی است ولی این فیلم چندان اثر موفقی از او نیست، بین فیلم‏هایی که رقیب «امروز» بودند‏ آثار بهتری هم بود.
وی با اشاره به مطرح شدن فیلم دیگری از میر کریمی ( یه حبه قند) در سال های گذشته آن را فیلمی آبرو مند و قابل رقابت تر دانست و افزود: اما فیلم امروز و اثری که از ایران ارسال می شود باید یک ملاک از جامعه ما داشته باشد ولی فیلم میر کریمی انعکاسی از ایران حال حاظر ما نیست و فیلمی انتزاعی و شخصی است،که به همین دلایل من می گویم می توانست فیلم بهتری معرفی شود.
شرکاء اضافه کرد، به نظر من فیلم سربه مهر می‏توانست انتخاب بهتری باشد، و همین طور حضور لیلا حاتمی به علت شناخته بودن اش در محافل سینمای جهان شانس این فیلم برای اسکار می توانست بیشتر باشد.
در کل باید بگویم با فیلم امروز قطعا در اسکار امسال شکست می خوریم و شانسی در این فستیوال نداریم.
یک مستند ساز: فیلم میرکرمی ایثار را به تصویر کشیده است
رضا شادمان فیلمساز و مستند ساز جوان کشورمان اما نظر دیگری در این مورد دارد و انتخاب فیلم امروز را انتخابی درست می داند وی در این مورد اظهار کرد: همه‏ی مردم ایران مدیون جوانانی هستند که ۸ سال مردانه ایستادند و ایثار کردند. من در بحث ۸ سال دفاع مقدس همیشه سینه سپر کردم و اعتقادم به این است که ۸ سال جوانان ما از خود گذشتند تا ما امروز باشیم و زندگی کنیم.
این مستند ساز اضافه کرد، من به شخصه در هر زمان قدر دان تمام هنرمندانی هستم که با زبان و بیان هنری قوی زحمتی که اینها کشیده‏اند و تلاشی که کرده‏اند را به تصویر بکشد. و معتقدم فیلم میرکرمی ایثار را به تصویر کشیده است که همین نکته شاخصه اصلی این اثر است.
وی افزود، درست است که این اثر نقاط ضعفی دارد و یا شاید فیلم‏های دیگر شایسته حضور در اسکار را داشته باشند. اما فیلم میر کریمی فیلم بدی نیست، موضوعش موضوعی است که باید به آن توجه شود و این انتخاب می تواند این موضوع را یادآوری کند. میر کریمی در این فیلم ایثار و از خود گذشتگی را نشان می دهد. با اینکه این فیلم می توانست بهتر از این باشد ولی در کل فیلم خوبی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |