شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13300 17:00 1394/03/24
شرط کامنت گذاری در کدال چیست؟

شرط کامنت گذاری در کدال چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرط کامنت گذاری در کدال چیست؟

شرط کامنت گذاری در کدال چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شرط کامنت گذاری در کدال چیست؟

امروز؛ جلسه ای با حضور تمام شرکت های مشاور سرمایه گذاری برگزار می شود. شرط اولیه برای اینکه شرکت های مشاور سرمایه گذاری بتوانند از این امکان استفاده کنند عضویت در کانون نهادهای سرمایه گذاری است به این منظور نامه ای به این شرکت ها ارسال شده و برای انجام مقدمات این کار از آنها دعوت به عمل آمده است. دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان مطلب فوق درباره شرایط کامنت گذاری در سامانه تدان در سیستم جدید کدال گفت: شرط اولیه برای اینکه شرکت های مشاور سرمایه گذاری بتوانند از این امکان استفاده کنند، عضویت در کانون نهادهای سرمایه گذاری است به این منظور نامه ای به این شرکت ها ارسال شده و برای انجام مقدمات این کار از آنها دعوت به عمل آمده است. بهروز خدارحمی با بیان این که اعضایی که توکن دارند یک گام جلوتر از سایر شرکت ها هستند، اظهار داشت: کانون به شرکت هایی که توکن ندارند نامه ای می دهد که سریعتر بتوانند توکن بگیرند و فردا هم یک جلسه ای با حضور اعضای کانون که توکن دارند و کسانی که عضو کانون نیستند و توکن ندارند در شرکت رایان بورس با محوریت چگونگی استفاده از سامانه "تدان" برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: شرایط برای تک تک مشاوران سرمایه گذاری چه آنهایی که عضو کانون نیستند و توکن ندارند چه اعضای کانون و توکن دارها یکسان است و امروز همه اقدامات لازم برای عضویت مشاوران و دریافت توکن انجام ش  ده است. دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری تصریح کرد: در این مرحله شرکت هایی که عضو کانون هستند و توکن دارند در اولیت قرار می گیرند اما برای همه شرکتها حتی شرکتهایی که تاکنون کار تخصصی مشاور سرمایه گذاری انجام ندادند فرصت برابر برای این امکان فراهم شده است. خدارحمی در ادامه افزود: هیچ محدودیتی در کامنت گذاری وجود ندارد به عنوان مثال همه شرکت های مشاور سرمایه گذاری می توانند برای یک گزارش مالی کامنت گذاری کنند و این اقدام به تقویت بازار سرمایه کمک می کند چون فقط یک شرکت مشخص امکان کامنت گذاری ندارد بلکه تمام شرکتهای مشاور سرمایه گذاری می توانند از این امکان استفاده و تحلیلهای خود را منتشر کنند و بدین ترتیب فعالان بازار سرمایه می توانند با برآیند کلی تحلیل ها تصمیم گیری کنند.

وی درباره شیوه نظارت بر گزارش ها در سیستم جدید کدال گفت: پیش از این با هدف اتکاپذیری گزارش ها سازمان بر انتشار گزارش ها نظارت می کرد و گاه اطلاعات بین شرکت و سازمان در رفت و برگشت قرار می گرفت اما در سیستم جدید کدال زمان این نظارت تغییر کرده به عبارتی پیش از این نظارت قبل از انتشار بر کدال بود اما هم اکنون نظارت پس از انتشار توسط سازمان انجام می شود. این کارشناس بازار سرمایه درباره اهمیت کامنت گذاری بر گزارش های مالی گفت: آنچه امروز مشاوران سرمایه گذاری می توانند انجام بدهند کار خیلی بزرگی است که تاکنون وجود نداشته است. وی با بیان اینکه سامانه "تدان" زمینه عمق بخشی بازار سرمایه را فراهم کرده است، ادامه داد: در این امکان پس از انتشار یک گزارش مشاوران سرمایه گذاری می توانند طی یادداشتی اثر این گزارش را در نماد و حتی خود بازار تحلیل کنند. خدارحمی گفت: این دسترسی، به شرکتهای مشاور سرمایه گذاری امکان می دهد که توصیه های خود را بفروشند و بدین ترتیب بیزینس آنها هم تقویت می شود البته فعلاً با هدف فرهنگ سازی در اختیار همگان قرار می گیرد، اما این امکان وجود دارد که شرکتها مشاور سرمایه گذاری به مشتریان خود توصیه بفروشند و محل درآمد جدیدی برای خود فراهم کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |