جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 121256 15:46 1399/09/03
شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی اعلام شد

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی اعلام شد

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، با شروع دور جدید تعطیلات گسترده سراسری در کشور ناشی از پاندومی کرونا، دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، مساعدت‌های مالی برای گروهی از مردم در نظر گرفت. این حمایت مالی شامل پرداخت چهار ماه کمک هزینه بلاعوض و امکان دریافت وام بانکی است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای، درباره چگونگی حمایت معیشت خانوارها اعلام‌کرد: پرداخت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی به اعضای خانوار به این صورت است که این کمک به صورت ماهیانه و به‌ازای هر یک اعضای خانوار بوده و این مبلغ از آذرماه تا پایان امسال (به مدت چهار ماه) به حساب سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

براساس این اطلاعیه، در پرداخت کمک هزینه یکصد هزار تومانی تعداد اعضای خانواده با توجه به زمان پرداخت وام نخست، یعنی فروردین امسال در نظر گرفته می‌شود.

یارانه کمک معیشتی یکصد هزار تومانی به خانوارهایی پرداخت می‌شود که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند که نزدیک به ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

بخش دیگر حمایت دولت در این دوره پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار است که براساس اعلام وزارت تعاون، همه افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.

در اطلاعیه وزارت تعاون تاکید شده، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

وزارت تعاون درباره روش درخواست وام یک میلیون تومانی نیز توضیح داده که متقاضیان فقط کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

بنابراین در مرحله نخست، سرپرست خانوار یک هفته (۴ تا ۱۱ آذر) فرصت دارد کد ملی خود را ارسال کند.

پس از ارسال پیامک یک هفته دیگر زمان لازم است تا داده‌های اطلاعاتی پایش شود (از ۱۲ تا ۱۹ آذرماه). سرانجام در هفته سوم (از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه) به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی
طبق اطلاعیه وزارت تعاون، بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

همچنین، تضمین و تعهد یارانه مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مورد پرداخت تا نرخ تسهیلات قرض‌الحسنه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق دستورالعمل پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانوارها مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا و اصلاحیه‌های مربوطه خواهد بود.

در این طرح حمایتی، وزارت تعاون مسوولیت اجرای طرح است و سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، دستگاه‌های همکار اجرای مصوبه خواهند بود.

وزارت تعاون تاکیدکرد که هرگونه اطلاع رسانی درباره حمایت‌های معیشتی دولت از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه انجام می‌شود.

با توجه به شرایط خاص، محدودیت‌های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، افراد از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل استانی خودداری کنند.

هفته گذشته دولت تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دور جدیدی از تعطیلی گسترده در سراسر کشور را اجرا کند. با تعطیلی‌ کسب و کارها رییس جمهوری اعلام کرد که مساعدت‌های مالی برای گروهی از مردم در نظر گرفته است. دولت پیش از این نیز وام یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در ۳۰ قسط پرداخت کرد و تا کنون پنج قسط آن از خانوار کسر شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |