پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1184 13:13 1393/01/27
شاخص های بورس سبز پوش شدند

شاخص های بورس سبز پوش شدند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شاخص های بورس سبز پوش شدند

شاخص های بورس سبز پوش شدند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : بورس تهران در واکنش به وعده مسوولان و وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از روزها سبز پوش شد و شاخص کل بورس و اوراق بهادار از سقوط به سمت صعود بازگشت .
شاخص های بورس و اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال جاری روند نزولی را طی می کرد و از ابتدای هفته جاری با کاهش های بی سابقه ای مواجه شده بود، با وعده حمایت مسوولان ارشد اقتصادی کشور در روز گذشته روندی معکوس را در روز گذشته در پی گرفت.
میزان ریزش ها در هفته جاری به گونه ای بود که شاخص کل بیش از سه هزار واحد در تنها سه روز افت کرد اما دیروز و در پنجمین روز معاملاتی هفته با وعده های مسئولان در راستای حمایت از بازار سرمایه واکنش مثبت نشان داد.
با ادامه روند کاهشی در بورس در دو روز گذشته علاوه بر نشست های مجلس با بازار سرمایه، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد.
طی جلسه ای که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد؛ مقرر گردید، به منظور روان سازی معاملات بورس های کالایی، تدابیر ویژه ای برای حمایت از تولیدکنندگان در بازار سرمایه به عمل آید.
علاوه بر این قرار شد، با توجه به اخبار و گزارشات مختلف پیرامون نرخ سود بانکی و ضرورت ساماندهی آن، این موضوع در روزهای آتی در شورای پول و اعتبار مطرح و نظام بخشی به نرخ های سود بانکی مورد بحث قرار گیرد. براین اساس بانک مرکزی نیز کنترل های لازم را در حوزه نظارت بر نرخ های سود بانکی انجام خواهد داد.
این وعده ها منجر به این شد که بورس تهران مسیر صعودی در پیش گرفته و از روند نزولی بازگردد تا جایی که در معاملات امروز صف های فروش سنگین جمع آوری شد و قیمت سهام شرکتها که به پایین ترین میزان خود رسیده است، رشد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |