پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 8683 16:06 1393/10/16
سیدعمار حکیم :  سردار سلیمانی برای مبارزه با داعش به عراق مشاوره می‌دهد

سیدعمار حکیم : سردار سلیمانی برای مبارزه با داعش به عراق مشاوره می‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سیدعمار حکیم :  سردار سلیمانی برای مبارزه با داعش به عراق مشاوره می‌دهد

سیدعمار حکیم : سردار سلیمانی برای مبارزه با داعش به عراق مشاوره می‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه آرمان امام حسین آرمان دفاع از مظلوم بود٬ گفت: تاکید مراجع عظام تقلید بر این بود که با استفاده از ظرفیت راهپیمایی عظیم زائران امام حسین در کربلا٬ ابعاد مختلف نهضت امام حسین به جهانیان عرضه شود.

به گزارش ایلنا ٬ سیدعمار حکیم عصر امروز در حاشیه سفر به شهر قم که به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مراجع تقلید شیعه در این شهر صورت گرفت در جمع با خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما به قم به منظور زیارت حضرت معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید در این شهر مقدس بود.

وی افزود: آخرین اطلاعات در خصوص وضعیت عراق خدمت مراجع عظام تقلید ارائه شد و فکر می‌کنم نظرات و دیدگاه‌های آنها برای حرکت عراق به سمت وضعیت مطلوب کارگشا باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه تشریح فعالیت‌های حوزه علمیه نجف نیز به مراجع عظام تقلید اعلام شد گفت: گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در ایام اربعین حسینی و آثار راهپیمایی ۲۰ میلیونی زائران امام حسین خدمت مراجع تقلید اعلام شد؛ همچنین مهمان‌نوازی ملت مسلمان عراق از زوار امام حسین (ع) خدمت مراجع تقلید اعلام شد و مراجع تقلید نیز اظهار امیدواری کردند که این حرکت ابعاد جهانی خود را پیدا کند چرا که نباید این حرکت عظیم منحصر به شیعیان و مسلمانان بماند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه آرمان امام حسین٬ آرمان دفاع از مظلوم بود گفت: تاکید مراجع عظام تقلید بر این بود که با استفاده از ظرفیت راهپیمایی عظیم زائران امام حسین در کربلا ابعاد مختلف نهضت امام حسین به جهانیان عرضه شود.

وی گفت: همچنین تلاش‌های ناکام گروهک داعش که قصد ضربه‌زدن به مسلمانان و هدف قرار دادن دولت دموکراتیک این کشور را شرح دادیم و همچنین به نقش پررنگ مرجعیت شیعه مخصوصا نقش آیت‌الله العظمی سیستانی و فتوای تاریخی ایشان در خصوص مقابله با داعش اشاره کردیم.

وی در ادامه به نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی دولت و ملت عراق اشاره کرد و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران نقش مشورت دهنده و پشتیبانی‌کننده ازز دولت و ملت عراق است و به ویژه در بحث مقابله با داعش مشورت‌های نظامی خوبی به ما ارائه دادند.

سیدعمار حکیم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیدگاه مراجع عظام تقلید در خصوص مسائل کنونی عراق چیست؟ گفت: احساس کردیم مراجع تقلید توجه ویژه‌ای به وضعیت عراق داشته و مسائل این کشور را دنبال می‌کنند؛ تحولات امنیتی در این کشور مورد توجه این بزرگان بود و ایشان سوالاتی در خصوص عملکرد و تحرکات گروهک داعش و همچنین پیشروی‌های گروه‌های مردمی برای مقابله با آنان داشتند.

رئیس مجلس اعلی اسلامی عراق خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید به نقش دولت عراق در ارتقای و ایجاد امنیت در این کشور و همچنین بسط و گسترش وحدت ملی مردم عراق داشتند.

وی گفت: مراجع عظام تقلید تاکید کردند حوزه علمیه نجف از نظر علمی و تبلیغی روند رو به رشد خود را طی کند و این مسائل مورد توجه و اهتمام مسئولان و علمای عراق باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |