جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 976 13:19 1393/01/22
سیاستهای ایران امیدوارکننده است

سیاستهای ایران امیدوارکننده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سیاستهای ایران امیدوارکننده است

سیاستهای ایران امیدوارکننده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : مدیرعامل صندوق بین المللی پول موفقیت‌های حاصله را بسیار مثبت و امیدوار کننده ارزیابی و بنابر تجربیات صندوق، اظهار امیدواری کرد که ادامه سیاست‌های موجود بتواند تحولات اقتصادی مفید و عمده‌ای را در اقتصاد ایران ایجاد کند.
به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با کریستین لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول دیدار کرد .
در این دیدار رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی در مورد وضعیت اقتصاد کشور و دستاوردهای اقتصادی دولت جدید در سال ۹۲ در زمینه حل مشکلات اقتصادی، کاهش تورم و بهبود شرایط اشتغال ارائه داد.
موضوع بحث کنترل نقدینگی تحت شرایط موجود همراه با هدف خروج از رکود و تصمیم اتخاذ شده در مورد نحوه تکمیل مسکن مهر و سیاست‌های حاکم بر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از جمله مطالبی بود که به طور مشروح با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد دستاوردها، منجمله انسجام و هماهنگی تیم اقتصادی به ویژه نوع نگاه ریاست محترم جمهور مورد بحث قرار گرفت.
مدیرعامل صندوق بین المللی پول موفقیت‌های حاصله را بسیار مثبت و امیدوار کننده ارزیابی و بنابر تجربیات صندوق، اظهار امیدواری کرد که ادامه سیاست‌های موجود بتواند تحولات اقتصادی مفید و عمده‌ای را در اقتصاد ایران ایجاد کند.
در پایان این دیدار رئیس کل بانک مرکزی از وی خواست تا با استفاده از تجارب صندوق بین المللی پول نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی منطقه‌ای در تهران و ادامه ارائه کمک‌های فنی به منظور ارتقاء نظام مالی در ایران و کشورهای منطقه اقدام کند. خانم لاگارد هم برای برگزاری دوره آموزشی و انتقال تجارب صندوق، قول مساعد داد.
 رئیس کل بانک مرکزی ۱۹ فروردین ماه در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به آمریکا رفت.
صندوق بین‌المللی پول کشورها را به تلاش بیشتر برای رشد فراخواند
صندوق بین‌المللی پول کشورهای جهان را به اجرای سریع‌تر سیاست‌های ضروری برای تضمین احیای قوی‌تر و جلوگیری از طولانی شدن رکود جهانی فراخواند.
این سازمان در "برنامه سیاست جهانی" برای اقتصادهای جهان، فهرست طولانی از وظایفی مانند کنترل خطرات بانکداری سایه در چین تا تسریع اصلاحات مالی را برشمرد که ناتمام مانده‌اند.
صندوق بین‌المللی پول که مقر مرکزی آن در واشنگتن است، از اینکه آمریکا مجددا در تصویب اصلاحات تاریخی این سازمان به منظور دادن قدرت بیشتر به بازارهای نوظهور کوتاهی کرده، کاملا ابراز ناامیدی کرد.
این سازمان در آستانه نشست بهاره خود با بانک جهانی که جمعه آغاز شد، اعلام کرد: چالش اصلی باقی مانده، تبدیل احیای ضعیف و شکننده به احیای سریع‌تر و متوازن‌تر و رشد پایدار است.
صندوق ریسک‌های مشابه دیگری که همچنان باقی مانده‌اند مانند نوسان بازارهای مالی به دلیل تعدیل تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی آمریکا را مورد توجه قرار دارد و به اقتصادهای توسعه یافته هشدار داد از حذف یکباره سیاست‌های پولی آسان که تاثیر منفی بر اقتصادهای شکننده خواهند داشت، اجتناب کنند.
همچنین کریستین لاگارد، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس خبری پیش از آغاز این نشست از تعهد بانک مرکزی اروپا برای بکارگیری سیاست پولی آسان در صورت تداوم تورم منفی در منطقه یورو استقبال کرد.
در مجموع صندوق بین‌المللی پول کشورها را به اقدامات بیشتر مانند اصلاحات ساختاری برای تقویت رشد اقتصادی فراخواند.
رشد اقتصادی همچنین اولویت اصلی گروه ۲۰ است که متشکل از اقتصادهای توسعه یافته و بازار نوظهور بزرگ جهان است و وزیران دارایی آن نیز یک نشست دو روزه داشته اند.
بر اساس گزارش رویترز، صندوق شدیدترین انتقادش را متوجه آمریکا کرد که در تصویب اصلاحات سال ۲۰۱۰ در مورد سهم رای این کشور و دادن حق رای بیشتر به بازارهای نوظهوری مانند چین پیشرفتی نداشته است.  دبیر سابق هدفمندی از اجرای فاز دوم دفاع کرد
‎ ‎خطر سرایت "بحران اوکراین" به "اقتصاد جهانی‎" ‎
صندوق بین المللی پول درباره خطرهای سرایت بحران اوکراین که پیش از این روسیه را در برگرفته است، به مجموع اقتصاد جهانی هشدار داد‎.‎
صندوق بین المللی پول درباره خطرهای سرایت بحران اوکراین که پیش از این روسیه را در برگرفته است، به مجموع اقتصاد جهانی به ویژه در صورت اختلال در تامین نفت و گاز هشدار داد‎.‎
بحران سیاسی در "کیف" و رویارویی دیپلماتیک بین "مسکو" و غربی‌ها که از آن ناشی شد هم اکنون اوکراین را در رکود عمیقی فرو برده است و موجب فرار گسترده سرمایه‌ها از روسیه از ترس تحریم‌های اقتصادی غربی‌ها شده است‎ .‎
صندوق بین المللی پول به این ترتیب ، پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی روسیه برای امسال به ۱٫۳ درصد ( در برابر ۱٫۹ درصد ) کاهش داد، اما هشدار داد پیامدهای حوادث فعلی ممکن است باز هم بیشتر به این کشور آسیب برساند و به فضای جمهوری‌های سابق شوروی محدود نشود‎.‎ صندوق بین المللی پول اعلام کرد: در صورتی که آشوب‌ها به موج جدیدی از خطرها برای بازارهای مالی شود یا اختلال در تجارت و امور مالی به سبب تشدید تحریم‌ها و ضد تحریم‌ها، پیامدهای بازهم گسترده تری برای فعالیت اقتصادی فراتر از شرکای تجاری همسایه ایجاد خواهد شد‎.‎
این افزود: در صورت اختلال مهم تولید یا انتقال گاز طبیعی یا نفت خام یا همچنین تولید ذرت و گندم به ویژه ، پیامدهای مهمی احتمالا ظاهر خواهد شد‎.‎
اما افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین موجب نگرانی‌هایی در خصوص مداخله روسیه در این مناطق مانند کریمه و تشدید جدید مناقشه و در نتیجه به اجرا در آمدن تحریم‌های اقتصادی غربی‌ها به وجود آورده است.‏



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |