چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5976 14:34 1393/07/25
سی و دومین تهرانگردی مسجدجامعی در منطقه ۱۵ از گلایه معتادان کارتن‌خواب تا حضور مسجدجامعی در منزل رکورددار گینس

سی و دومین تهرانگردی مسجدجامعی در منطقه ۱۵ از گلایه معتادان کارتن‌خواب تا حضور مسجدجامعی در منزل رکورددار گینس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سی و دومین تهرانگردی مسجدجامعی در منطقه ۱۵ از گلایه معتادان کارتن‌خواب تا حضور مسجدجامعی در منزل رکورددار گینس

سی و دومین تهرانگردی مسجدجامعی در منطقه ۱۵ از گلایه معتادان کارتن‌خواب تا حضور مسجدجامعی در منزل رکورددار گینس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

احمد مسجدجامعی در سی و دومین تهرانگردی خود از بخش‌های مختلف منطقه ۱۵ بازدید کرد و با حضور در جمع معتادان کارتن خواب مستقر در ترمینال خاوران از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.


به گزارش  ایسنا ، دکتر احمد مسجدجامعی، صبح امروز در سی و دومین تهرانگردی خود با حضور در منطقه ۱۵ از نزدیک با مسائل، مشکلات و جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی این محل بازدید کرد.
وی صبح امروز با حضور در نانوایی سنتی که متعلق به پدر سه تن از شهدای منطقه ۱۵ بود، از نزدیک در جریان مشکلات این خانواده قرار گرفت به گونه‌ای که مسجدجامعی به پدر خانواده قول داد که معاونت فرهنگی منطقه ۱۵ فیلم مستندی از سه شهید این خانواده بسازد.
پدر شهیدان بجستانی نیز با بیان اینکه سه پسرش به نام‌های مهدی، حمید و مجید در هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند گفت: پسر کوچکم مجید که تنها ۱۴ سال داشت شناسنامه خود را تغییر داد و بدون اطلاع به جبهه رفت.
پدر این شهیدان با بیان اینکه از سال ۵۹ نانوایی دارد گفت: در حال حاضر نیز در حیات خانه مشغول به نانوایی هستم.
ساماندهی معتادان کارتن‌خواب در حیطه شهرداری نیست
در ادامه مسجدجامعی به جمع معتادان و کارتن خواب‌های مستقر در ترمینال خاوران رفت و از نزدیک با وضعیت آن‌ها آشنا شد به گونه‌ای که بسیاری از این کارتن خواب‌ها از رفتار پرسنل گرمخانه خاوران انتقاد داشته و شهردار منطقه دکتر علی اکبر انجمنی که مسجدجامعی را در این تهرانگردی همراهی می‌کرد قول داد تا این مساله را حل و فصل کند.
حتی یکی از این کارتن‌خوابها که خود را "سرلشگر غلامعلی " معرفی کرد گفت که ۲۵ سال است کارتن خواب است و شب‌ها در خیابان می‌خوابد.
همچنین در ادامه در پی اعتراض اهالی محل به وجود معتادان کارتن خواب شهردار منطقه اعلام کرد که باید این مساله را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارید و ساماندهی معتادان کارتن خواب در حیطه شهرداری نیست.
همچنین در ادامه مسجدجامعی با حضور در منزل محمد حسین کبادی شناگر بین المللی ایرانی که چندی پیش به دلیل شنا در طول خلیج فارس، رکورد شنای خود را در گینش به ثبت رسانده بود بازدید کرد.
کبادی در تشریح این ثبت بین‌المللی خود گفت که ۹ ماه در اردو بوده و ۱۰۵۱ کیلومتر نیز شنا کرده است.
وی با اشاره به پیشنهاد ۲٫۵ میلیون دلاری کمپانی‌های بین‌المللی اماراتی، گفت: آن‌ها از من می‌خواستند که نام خلیج فارس را از روی پیراهنم بردارم و حتی یک روز قبل از شروع شنا نیز به من پیشنهاد اقامت و پرداخت ۲٫۵ میلیون دلار داشتند که قبول نکردم.
وی با بیان اینکه ۸۴ روز در آب های خلیج فارس با شعار صلح و دوستی ایرانیان شنا کردم گفت: همچنین قرار است با شعار پیوند سه قاره با صلح و دوستی پروژه شنای بین المللی را کلید بزنم.
در ادامه مسجد جامعی گفت: می‌توان این پروژه بین المللی را با همکاری سازمان میراث فرهنگی و هلال احمر این پروژه را جهانی کرد و حتی اسپانسرهای لازم را جذب کرد.
دیدار مسجد جامعی با نوه اولین نگارنده مفاتیح الجناح
مسجد جامعی همچنین در ادامه تهرانگردی خود از منطقه ۱۵ با حضور در "مسجد حاج عبدالله" که متعلق به سال ۱۳۳۹ است در یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای تهران حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مسجد تاریخی واقع در خیابان شقاقی تهران، بازدید کرد.
مسجدجامعی همچنین در مسجد حاج عبدالله با نوه آیت الله محدث قمی اولین نگارنده مفاتیح الجناح صحبت کرد.
نوه آیت‌الله محدث قومی در مورد نحوه نگارش اولین مفاتیح گفت: اولین مفاتیح در سال ۱۳۱۶ در تهران به چاپ رسید و در آن زمان می‌خواستند به پدر بزرگم یک هزار تومان جایزه بدهند که وی قبول نکرد و این در حالی بود که در آن سال می‌توانست با یک هزار تومان یک منزل بزرگ ویلایی تهیه کنیم.
حضور مسجدجامعی در منزل شاعری که قانون اساسی را به منظومه و شعر تبدیل کرده است
احمد مسجدجامعی در ادامه سی ودومین تهران گردی خود با حضور در منزل "محمود رزاقی"، شاعر ساکن در منطقه ۱۵ از نزدیک با این فرد آشنا شد و در سخنانی گفت: رزاقی اولین شاعری است که قانون اساسی را به منظومه و شعر تبدیل کرده است. که امیدواریم بتوانیم از توانایی این شاعر بیشتر بهره ببریم.
در ادامه اهالی محله‌ی شقاقی و ارج مشکلات خود در مورد بافت فرسوده این منطقه و عدم توانایی ساخت و ساز جدید را با عضو شورای شهر و شهردار منطقه در میان گذاشتند و از تردد معتادان کارتن خواب گلایه کردند.
مسجد جامعی همچنین با حضور در منطقه خیابان شبیر از نزدیک با بافت فرسوده این منطقه آشنا شد و با حضور در منزل چند از اهالی منطقه در جریان مشکلاتشان قرار گرفت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |