چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5874 16:23 1393/07/22
سيدمحمد خاتمي: از کين‌توزي، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرايي‌ها پرهيز کنيم

سيدمحمد خاتمي: از کين‌توزي، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرايي‌ها پرهيز کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سيدمحمد خاتمي: از کين‌توزي، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرايي‌ها پرهيز کنيم

سيدمحمد خاتمي: از کين‌توزي، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرايي‌ها پرهيز کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 بزرگداشت آغاز هفتاد و دومين سال تولد سيدمحمد خاتمي به رسم هر ساله، توسط حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمود دعايي، مدير مسوول روزنامه اطلاعات با حضور جمعي از چهره هاي فرهنگي کشور در دفتر وي برگزار شد.


به گزارش ايسنا، در اين جلسه که در فضايي صميمي برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين دعايي، کيک و سبدگلي با 72 شاخه گل سرخ را به همراه هدايايي از جمله کتاب خطبه حضرت زهرا (س) و ضامن آهوي استاد فرشچيان را تقديم خاتمي کرد و برخي حاضران نيز آثار هنري خود را تقديم وي کردند.
سيد محمد خاتمي با تشکر از حاضران بيان کرد: من چون خودم را انسان کوچکي مي دانم و معتقد نيستم که عمر با برکتي در بندگي خدا و خدمت به خلق خدا داشتم، خيلي ارزش براي عمر خود قائل نيستم و اميدوارم خداوند نظر لطف خود را شامل حال من کند.
وي با بيان اينکه سالروز بزرگداشت تولد را براي خودم مناسب نمي دانم، گفت: ولي عنايت ويژه جناب آقاي دعايي اين فرصت را ايجاد مي‌کند که در خدمت دوستان و عزيزاني که محبت و عنايت دارند و انسان هاي شايسته اي هستند، باشيم و اين خيلي لذت بخش است.
خاتمي با تشکر ويژه از حجت الاسلام و المسلمين دعايي، عيد سعيد غدير را تبريک گفت و يادآور شد: عيد سعيد غدير را بايد مبناي همدلي، همراهي، پايبندي به اخلاق و عدالت قرار دهيم و در شرايطي که اختلافات نظري و عملي در جامعه ما وجود دارد به ويژه در دوراني که چهره زشتي از اسلام در منطقه نشان داده مي شود، اين عيد را منشأ زيبايي، همدلي، همراهي، انسان دوستي و احترام به حق و حرمت انسان قرار دهيم.
وي در ادامه تاکيد کرد: در کشوري که دين‌ها و مذاهب مختلف وجود دارند، ما نيازمنديم که علي ابن ابيطالب را مبنا و معيار قرار دهيم و دلهايمان را بهم نزديک کنيم و از کين توزي، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرايي ها و خشونت ورزي که اوجش در داعش تجلي مي کند، پرهيز کنيم.

سيد محمد خاتمي در ادامه با تاکيد بر ضرورت رعايت اخلاق، گفت: بايد اخلاق را در زمينه رفتار فردي، روابط با يکديگر و به ويژه در شکل دادن نظام خود، مورد توجه قرار دهيم که از برجسته ترين ويژگي امام علي نيز همين رعايت اخلاق بود با موافق و مخالف.
رييس بنياد باران در ادامه به ويژگي هاي امام علي(ع) در رفتار با مخالف اشاره کرد و با اشاره به شعر شهريار که نشان دهنده رفتار مهربانانه امام علي(ع) است، گفت: در جنگ صفين به امام علي(ع) پيشنهاد دادند که آب را به روي دشمن ببندد اما امام علي(ع) نپذيرفت که شهريار در شعر خود، اخلاق مداري، انسان دوستي و رفتار با مخالفان به ويژه در جنگ را به زيبايي نشان مي دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |