جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5738 15:02 1393/07/14
سونامی سرطان در انتظار ایرانیان

سونامی سرطان در انتظار ایرانیان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سونامی سرطان در انتظار ایرانیان

سونامی سرطان در انتظار ایرانیان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی، گفت: کشور از سال ۱۳۹۰ به سمت میانسالی پیش می رود و جمعیت زیر ۳۰ سال کم تر شده است، از آنجایی که هر چه سن بالاتر رود میزان ابتلا به سرطان نیز بیشتر می شود، باید منتظر سونامی سرطان در ۲۰ سال آینده باشیم، این مسئله نیز با کاهش نرخ رشد جمعیت رابطه مستقیم دارد.


به گزارش جهان اقتصاد حجت الله شهبازیان،متخصص کلینیکال انکولوژى و عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه با صنعتی شدن جوامع میزان ابتلا به بیماری های خصوصا سرطان افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: دربعضی از موارد ژنتیک در بروز سرطان نقش دارد.
وی افزود: فاکتورهای متعددی در بروز سرطان وجود دارد که سن یکی از مهم ترین فاکتورهای عامل ابتلا به سرطان به شمار می رود؛ به هر میزان سن افزایش پیدا کند، ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می کند.
شهبازیان ادامه داد: بحث کاهش نرخ رشد جمعیت آسیب های زیادی را به وجود می آورد، کشور از سال ۱۳۹۰ به سمت میانسالی پیش می رود و جمعیت زیر ۳۰ سال کم تر شده است، از آنجایی که هر چه سن بالاتر رود میزان ابتلا به سرطان نیز بیشتر می شود، باید منتظر سونامی سرطان در ۲۰ سال آینده باشیم، این مسئله نیز با کاهش نرخ رشد جمعیت رابطه مستقیم دارد.
وی به تشریح عوامل سرطان زا پرداخت و گفت: تغییر سبک زندگی یکی از عوامل شناخته شده  در بروز سرطان است، متأسفانه امروزه به دلیل سرعت بالای زندگی، مشغله های کاری افزاد گرایش به غذاهای آماده خصوصا فست فود آورده اند؛اغلب فست فودها از مواد غذایی بی کیفیت،پرکالری و با افزودنی های زیاد هستند؛ میزان دریافت کالری زیاد است اما فعالیت کم تری داریم ؛ این نوع سبک زندگی و عادات غذایی شانس ابتلا به سرطان و درگیری سلول های بدن را افزایش می دهد.
این متخصص کلینیکال انکولوژى با بیان اینکه ۲۰ درصد از سرطان های شایع در کشور مربوط به پستان می باشد، تصریح کرد: سرطان معده، دهانه رحم و پروستات از دیگر سرطان های شایع در کشور به شمار می ورد.
نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی ۱۶ الی ۱۸ مهر ماه در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی www.clinicaloncology93.isco.ir مراجعه نمایند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |