جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 195662 18:48 1401/06/26
سومین کاهش هفتگی در انتظار قیمت نفت

سومین کاهش هفتگی در انتظار قیمت نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سومین کاهش هفتگی در انتظار قیمت نفت

سومین کاهش هفتگی در انتظار قیمت نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت اوپک با 37 صدم درصد افزایش  وبا 31 سنت افزایش به84دلار و61سنت رسید.

همچنین قیمت نفت سنگین نفت ایران با کاهش 2.97 درصدی وبا2 دلار و 82سنت کاهش  به 92دلارو10سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما در بحبوحه نگرانیها نسبت به افزایش چشمگیر نرخهای بهره در آمریکا و اروپا که رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت را متاثر خواهد کرد، افزایش یافت.

نفت برنت در مسیر ۱.۹ درصد کاهش هفتگی قرار دارد. شاخص نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۱.۹ درصد کاهش داشته است. این سومین کاهش هفتگی هر دو شاخص خواهد بود که از قوی شدن ارزش دلار آمریکا، آسیب دیده اند.

شرکتهای راه آهن بزرگ آمریکا و اتحادیه های کارگری پس از ۲۰ ساعت مذاکرات فشرده، با واسطه گری دولت بایدن، به توافقی برای جلوگیری از تعطیلی راه آهن دست یافتند تا از مختل شدن تامین مواد غذایی و سوخت در این کشور و نقاط دیگر جلوگیری شود. چشم انداز این اعتصاب، در معاملات چهارشنبه از قیمتها پشتیبانی کرده بود.

توافق ریلی همچنین از فشار بر معاملات دیزل و بنزین آمریکا کاست و بهای این معاملات بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد.

با این حال، ریسکهای نزولی همچنان بر دورنمای اقتصاد جهانی مسلط هستند. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد بعضی از کشورها در سال ۲۰۲۳ در رکود فرو می روند اما هنوز زود است درباره رکود جهانی گسترده صحبت شود.

ایندرمیت جیل، اقتصاددان ارشد بانک جهانی، اظهار کرد: وی نگران رکود تورمی عمومی است که شامل دوره رشد اقتصادی اندک و تورم بالا در اقتصاد جهانی است. وی خاطرنشان کرد بانک جهانی پیش بینی های خود برای سه چهارم از کشورهای جهانی را تنزل داده است.

شاخصهای وال استریت قرمز شدند در حالی که شاخص دلار آمریکا پس از انتشار آمار اقتصادی که به تاب آوری اقتصاد آمریکا اشاره داشت و فدرال رزرو را در مسیر افزایش بیشتر نرخهای بهره نگه می دارد، نزدیک به بالاترین حد ۲۰ سال اخیر ایستاد. نفت، به دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود و قوی شدن ارزش دلار، این کالا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

آژانس بین المللی انرژی هفته جاری پیش بینی کرد رشد تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه چهارم امسال ممکن است متوقف شود.

قیمتهای نفت پس از این که در مارس تحت تاثیر جنگ روسیه در اوکراین، به بالاترین رکورد چند ساله صعود کردند، تحت تاثیر چشم انداز رکود اقتصادی و تقاضای ضعیفتر برای سوخت، افت قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، عوامل دیگری که بر قیمتهای نفت تاثیر گذاشت، افزایش ذخایر نفت آمریکا و کاهش مصرف انرژی توسط بلاک چین اتریوم بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |