پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 164786 12:36 1400/09/17
سوریه از حضور شرکت‌های ایرانی استقبال کرد

سوریه از حضور شرکت‌های ایرانی استقبال کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سوریه از حضور شرکت‌های ایرانی استقبال کرد

سوریه از حضور شرکت‌های ایرانی استقبال کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه، در سفر اخیر خود به تهران با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان، دیدار کرد.

قاسمی در این دیدار گفت که ایران و سوریه در حوزه های مختلف همکاری‌های موفقی داشته‌اند اما در حوزه اقتصادی این همکاری‌ها آنگونه که انتظار می‌رفت پیشرفت نداشته است.

وی تأکید کرد: ایران و سوریه باید همکاری‌ها و روابط اقتصادی خود را از طریق بخش خصوصی گسترش داده و در این مسیر تولید مشترک می‌تواند زمینه خوبی را ایجاد کند.

فیصل مقداد هم در مقابل با قدردانی از کمک ایران به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریسم گفت: کشورهایی که در زمان سختی در کنار مردم سوریه ایستادند، در بازسازی سوریه نیز با ما خواهند بود. ما از حضور شرکت های ایرانی در این روند استقبال می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تفاهم نامه‌های مختلفی بین دو کشور امضا شده که باید اجرایی شوند. ما همچنین از توافقات جامع و راهبردی با ایران در راستای گسترش روابط استقابل می‌کنیم.

مقداد با اشاره به فشارهای آمریکا علیه ایران و سوریه گفت: این اقدام تأثیری بر اراده دو کشور برای تداوم همکاری‌ها نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار همچنین خواستار برگزاری نشست کمیسیون عالی همکاری اقتصادی بین دو کشور شد.

وزیر امور خارجه سوریه به دعوت رسمی حسین امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، به ایران سفر کرده بود و این دومین بار از زمان تصدی وزارت امور خارجه سوریه است که وی به کشورمان سفر می‌کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |