پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 106727 19:17 1399/04/04
سود آوری شارپی "زشگزا"

سود آوری شارپی "زشگزا"

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سود آوری شارپی "زشگزا"

سود آوری شارپی "زشگزا"

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در تاریخ 26 دی 1396 در بازار فرابورس 20 درصد از سهامش عرضه شد و هر سهم آن 349 تومان کشف قیمت شد. از مزیت این شرکت برای سهام داران این است که هرساله بیش از 100درصد بر سود سهام خود می افزاید، کمتر شرکتی در بازار سرمایه است که این چنین سود آوری را محقق کند.

به گزارش خبرنگارجهان اقتصاد، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد تا کنون در بازارسرمایه افزایش سرمایه نداده است اما به تازگی اطلاعیه در کدال منتشر شده مبنی بر گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 80 هزارمیلیارد ریال به مبلغ یک هزار و 195 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالي شرکت و تامين سرمايه در گردش و جبران مخارج سرمايه منتشر شده است. ضمنا این افزایش سرمایه در هیئت مدیره تصویب شده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده برای تایید نهایی افزایش سرمایه باید در سازمان بورس مورد تایید قرار گردید.

افزایش سرمایه سنگین این شرکت موجب شده است که در حدود 25 روز گذشته معاملات نماد «زشگزا» روند شارپ صعودی بگیرد. ضمنا هیئت مدیره این شرکت در تاریخ 18 تیتر ماه مجمع عمومی عادی سالیانه خود را در شهر کرد برگزار خواهد کرد.

بیش از 30 درصد سهام این شرکت متعلق به شركت گسترش كشاورزي ودامپروري فردوس پارس است و دومین سهام دار عمده "زشگزا"  بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي است که 20 درصد سهام این شرکت را دارا است.

با توجه به این که درآمد شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در سه ماه ابتدایی سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل بین 12 تا 16 درصد افزایش یافته است، 10 ماه باقی مانده سال را بر فرض افزایش 12 درصدی درآمد ماهیانه گذشته در نظر بگیریم که با این فرض در مجموع درآمد کل سال 99 به حدود 132 میلیارد تومان خواهد رسید، این شرکت از این درآمد به ازای هرسهم 4 هزار و 111 ریال خواهد سود خواهد ساخت.

لازم به ذکر است که سود آوری "زشگزا" روند شارپ صعودی دارد که کمترین شرکتی در بازار سرمایه یافت می شود که چنین سود آوری را هر ساله محقق نماید. این شرکت در سال 95 به ازای هر سهم 203 ریال سود ساخت اما در سال 96 این سود به 406 ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 100 درصدی را تجربه کرده است. در شکل زیر روند سود سازی "زشگزا" را در سال های اخیر مشاهده می کنید.

با توجه به این که "زشگزا"افزایش سرمایه 1394 درصدی را در دستور کار دارد که این موضوع موجب شده است تا در یک ماه گذشته این سهم در بازار سرمایه روند شارپ صعودی گرفته و همچنین به دلیل این که این سهم روند سود سازی بسیار قوی دارد، احتمالا این سهم در سال 99 رشد بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد و بازدهی ماندگار در ذهن سهام داران خواهد ساخت.

بیشترین درآمد شرکت از محل فروش شیر خام است که شامل 65 درصداست. دوم  درآمد شرکت از محل تفاوت ارزش منصفانه توليدات با بهاي تمام شده انتسابي است که سهم 20 درصدی دارد و سومین درامد شرکت از محل فراورده های شیر است که 9 درصد درآمد این شرکت را تشکیل می دهد.

همچنین با برآورد سود آوری شرکت به این نتيجه خواهیم رسید که قیمت این سهم در تابلو بازار سرمایه تا قیمت 193ریال جای رشد دارد و چنانچه قیمت سهم بیش از این قیمت معامله شود می توان گفت سهام" زکشت " دارای حباب است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |