پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 6913 15:49 1393/08/25
سهم ۱٫۵ درصدی ایران از کشته شدگان سوانح رانندگی جهان

سهم ۱٫۵ درصدی ایران از کشته شدگان سوانح رانندگی جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سهم ۱٫۵ درصدی ایران از کشته شدگان سوانح رانندگی جهان

سهم ۱٫۵ درصدی ایران از کشته شدگان سوانح رانندگی جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: دبیر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: متاسفانه ۱٫۵ درصد کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در جهان به ایران تعلق دارد.

محمد بخارایی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی در آسایشگاه خیریه کهریزک، افزود: در حالی که یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند اما تعداد تلفات رانندگی در کشورمان به ۱٫۵ درصد جمعیت جهان رسیده است.

وی اظهار داشت: این نشان می دهد که میزان تلفات رانندگی در کشورمان ۵۰ درصد بیش از استانداردهای جهانی است.

دبیر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: با این حال علیرغم تلاش های انجام شده هم اکنون تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در کشورمان به حدود ۱۸ هزار نفر در سال رسیده است.

وی گفت: به علت افزایش حوادث رانندگی در جهان سازمان ملل بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه ایمنی رانندگی تعیین کرده زیرا براثر سوانح رانندگی خطرات بزرگی در کمین جوامع انسانی است.

وی با اشاره به وظایف کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه های کشور، یادآور شد: کارگروه اجتماعی کمیسیون ایمنی راه ها در سال جاری با برنامه ریزی مناسبی به دنبال اجرای برنامه های مربوط به ایمنی راه هاست و خوشبختانه امروز جمعیت زیادی در کشورمان برای کاهش حوادث رانندگی فعال شده اند.

مصدومیت سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جاده ها

وزیر راه و شهرسازی هم که در این همایش حضور داشت گفت: علیرغم یک دهه تلاش تمام دست اندرکاران هنوز هم سالانه بیش از ۳۰۰ هزار مصدوم و ۱۸ هزار نفر براثر سوانح رانندگی در کشور کشته می شوند.

عباس آخوندی تصریح کرد: صنعتی شدن جهان علیرغم رفاه و آسایش مشکلاتی را بوجود آورده است به طوری که سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر براثر سوانح رانندگی در جهان کشته می شوند.

وی با بیان آنکه سالانه ۵۰ میلیون نفر نیز براثر سوانح رانندگی در جهان مصدوم می شوند، افزود: مخاطرات جهان صنعتی باعث شده هم اکنون در هر ۶ ثانیه در جهان یک نفر براثر سوانح رانندگی کشته شود.

وی اظهار داشت: میزان تلفات رانندگی در کشورمان بسیار بالاست به طوری که ۴۳ درصد کشته شدگان رانندگی در کشورمان به جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال تعلق دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه براساس آمار مربوط به سوانح رانندگی در کشور ۴۵ درصد کشته شدگان را عابران پیاده و موتور سواران تشکیل می دهند، گفت: این نشان می دهد رانندگان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت لازم را ندارند.

رتبه ۴۰ ایران از نظر تعداد تصادفات

دکتر مسعود خاتمی هم در این مراسم با اشاره به اینکه می توان با آموزش نیروی انسانی، از حجم حوادث جاده ای کاست. اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار طی شش ماه نخست امسال، ۱۰ هزار نفر بر اثر حوادث جاده ای دچار سانحه شدند که در مقایسه با مدت مشابه قبل، کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

رییس قطب ترومای کشور با اشاره به بررسی های صورت گرفته روی آمار تصادفات جاده ای در سال ۸۵ با کل دنیا تصریح کرد: از نظر تعداد تصادفات ایران رتبه ۴۰ را دارد در حالی که جمعیت ایران یک صدم جمعیت دنیا است.

وعده کاهش ۴۰ درصدی آمار سوانح رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با حضور در این مراسم عنوان کرد: بزودی شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی آمار سوانح و حوادث رانندگی در کشور خواهیم بود.

سردار'اسکندر مومنی' با بیان اینکه در دنیا بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر در جاده های جهان کشته می شوند، گفت: تلفات رانندگی با دو شاخص هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه و ۱۰۰ هزار جمعیت سنجیده می شود که در سال ۸۴ در کشور ما به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۵ نفر کشته شدند که این آمار اکنون به ۶٫۵ نفر کاهش یافته است.

شما می توانید با دانلود افزونه بیش نما و قرار دادن تلفن همراه خود بر روی بارکد روبرو متن کامل این گزارش را بخوانید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |