جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 106022 21:26 1399/03/04
سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها فروخته شد، پتروشیمی، فولاد و خودرو در صف فروش

سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها فروخته شد، پتروشیمی، فولاد و خودرو در صف فروش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها فروخته شد، پتروشیمی، فولاد و خودرو در صف فروش

سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها فروخته شد، پتروشیمی، فولاد و خودرو در صف فروش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارمالی: وزارت امور اقتصادی و دارایی پایان فروش سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها را اعلام کرد. این خبر جاکی است؛ نزدیک به سه و نیم میلیون نفر سهام عرضه شده را به قیمت به نزدیک به شش هزار میلیارد تومان خریداری کردند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی به مناسبت پایان پذیره نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری مالی یکم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک هزار (3.481.000) نفر با سرمایه‌گذاری بیش از 5.886 میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه‌گذاری و تعداد سهامداران است.

به گزارش شادا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه خود به مناسبت پایان پذیره نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری مالی یکم آورده است:

این وزارت‌خانه در راستای اجرای جزء (2) بند الف تبصره (2) قانون بودجه کل کشور و به منظور واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانکهای ملت، تجارت و صادرات و دو شرکت بیمه‌ای البرز و اتکایی امین اقدام به تأسیس صندوق واسطه‌گری مالی یکم و امکان پذیره نویسی واحدهای این صندوق از سوی عموم مردم نمود.

 آن‌چه در پایان مهلت پذیره نویسی تحقق یافت، مشارکت بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک هزار (3.481.000) نفر با سرمایه‌گذاری بیش از 5.886 میلیارد تومان در این پذیره نویسی است که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه‌گذاری و تعداد سهامداران است. 

وزارت امور اقتصادی و دارایی که از اجرای این طرح به دنبال، معرفی بازار سرمایه به آحاد مردم به عنوان مناسب ترین،شفاف ترین و مولدترین محل برای سرمایه‌گذاری و جلب اعتماد ایشان به این بازار بود با انتخاب روش واگذاری از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) هدایت سرمایه‌گذاری خرد و سوق دهی عموم مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بصورت غیر مستقیم و از طریق نهادهای تخصصی مالی در بازار سرمایه را پیگیری نمود.

در این اطلاعیه آمده است: با هدف تسهیل در پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق از طریق سامانه‌های کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری و حضوری 14 بانک‏ منتخب از تاریخ 14 اردیبهشت 99 تا اول خرداد ماه استفاده شد.

وزارت اقتصاد و دارایی هم‌چنینی ابراز امیدواری کرده است: دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز با توجه به آن‌که فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم‌ می‌سازد همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه کشور در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره آن را دنبال خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |