چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 3464 12:18 1393/04/25
سهامداران صبور و منطقی برندگان امسال بازار سرمایه هستند

سهامداران صبور و منطقی برندگان امسال بازار سرمایه هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سهامداران صبور و منطقی برندگان امسال بازار سرمایه هستند

سهامداران صبور و منطقی برندگان امسال بازار سرمایه هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : در اوایل تیر ماه بازار با حجم سنگینی از عرضه ها مواجه شد و فشار فروش به مدت یک هفته در بازار شدید شده بود اما  توجه همزمان و همسوی دولت و مجلس به بازار سرمایه و تصمیماتی در خصوص افزایش اعتبار کارگزاری ها و کفایت سرمایه راهکار مناسبی برای تأمین نقدینگی مورد نیاز بازار رقم زد در نتیجه توانست این روند را متوقف کند

مصطفی بیاتی مدیر صندوق سرمایه گذاری آگاه، با بیان مطلب فوق گفت: بازار هم اکنون یک تعادل نسبی پیدا کرده است و از فاز ترس و رفتارهای هیجانی خارج شده است و طی مدت اخیر روند بازار منطقی تر و متعادل تر شده است.
وی افزود: بازار هم اکنون به فراخور انتشار اطلاعات سه ماهه شرکت ها و انتظارت خوش بینانه ای که از روند مسائل هسته ای کشور دارد به کار خود ادامه می دهد.
این کارشناس بازار سرمایه، شرایط فعلی بازار را برای سرمایه گذاری مثبت دانست و گفت: خوشبختانه بازار طی ۶-۷ ماه گذشته و با اصلاح های متعددی که پشت سر گذاشته هم اکنون کف های محکمی برای خود پیدا کرده است که این موضوع برای سرمایه گذاران قابل اهمیت است.
بیاتی توضیح داد: کف قریب به اتفاق سهم های حاضر در بورس و فرابورس و حتی خود شاخص به حدی محکم شده که بتوان سرمایه گذاری در بازار سرمایه را به افراد منطقی و صبور پیشنهاد کرد.
مدیر صندوق سرمایه گذاری آگاه با تأکید مجدد بر اینکه ترس و هیجان تا حد قابل توجهی در بازار از بین رفته است، گفت: بازار وارد فاز منطقی شده، بنابراین روند آتی بازار سرمایه با دید سهامداری و ادامه روند انتظارات منطقی سهامداران از بورس، مثبت است.
بیاتی با اشاره به رشدهای سریع سال گذشته اظهار داشت: سهامدارانی که از سال گذشته در بازار سرمایه مانده اند یا جدید الورود هستند، نباید امسال از بازار انتظار رشدهای هیجانی و شارپ مثل سال ۹۲ را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از بازارهای جهانی هر چند سال یکبار رشدهای هیجانی و شارپ اتفاق می افتد اما این رشدها هیچ وقت پایدار و دائمی نمی مانند، به سهامداران توصیه کرد: سهامداران در گام اول روی طرز تفکر رشدهای هیجانی خط قرمز بکشند و بعد از آن با توجه به اینکه قیمت سهام بسیاری از شرکت ها مناسب است اقدام به خرید کنند اما انتظارات منطقی و صبر داشته باشند.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پایان گفتگو با سنا، خاطر نشان کرد: سهامداران سهم های خوب و پرپتانسیل و با حداکثر اصلاح را خریداری و از همه مهمتر نگهداری کنند و منتظر نوسانات و شایعات نباشند چون اینگونه سرمایه گذاری و معامله در بازار سرمایه در نهایت هیچ برآیندی ندارند و برنده اصلی در این بازار سهامداران صبور و منطقی هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |