پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 140387 15:06 1400/02/15
سقف مصرف برق؛ به تمامی استانداران ابلاغ شد

سقف مصرف برق؛ به تمامی استانداران ابلاغ شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سقف مصرف برق؛ به تمامی استانداران ابلاغ شد

سقف مصرف برق؛ به تمامی استانداران ابلاغ شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی با ابراز تاسف از جان باختن شش نفر از نیروهای عملیاتی صنعت برق در پی سیلاب شمال کرمان، درباره پیک مصرف تابستان سال جاری اظهار داشت: ما امسال رشد مصرف 22 درصدی را از ابتدای سال شاهدیم و این در حالی است که هر سال پنج تا هفت درصد و در مواقعی حتی دو تا سه درصد در این مدت افزایش مصرف برق داشته‌ایم.

وی افزود: بخش عمده مصرف امسال مربوط به صنایع بزرگ است که 26 درصد رشد داشته است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه امسال امکان تزریق چهار هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های برق آبی را نداریم تاکید کرد: با توجه به این موضوع لازم است که تعادل در مصرف رعایت شود.

وی درباره اعلام محدودیت و ممنوعیت برای استفاده از کولرهای گازی در ادارات دولتی توضیح داد: این اعمال محدودیت از جمله اقدامات اضطراری در دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: کولرها 60 تا 70 درصد در زمان گرم سال مصرف برق دارند. اگر کولرهای گازی روی دمای 25 درجه تنظیم شود 20 درصد کاهش مصرف را شاهدیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه وزارت نیرو سعی کرده این الگو را با جدیت در صنعت آب و برق اجرا کند تا مصرف برق 50 درصد کاهش یابد یادآور شد: البته در مناطق گرمسیر دمای کولرهای گازی روی 26 درجه تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت در استفاده از کولرهای گازی در ادارات دو هزار مگاوات از مصرف کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد:‌ مصارف ادارات دولتی با استفاده از کنتور هوشمند و اینترنت اشیا پایش خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی برای ادارات آب و برق ممنوع شده و در مناطق گرمسیر باید روی 26 درجه تنظیم شود.

رجبی مشهدی تصریح کرد: برای هر استان سقف مصرف در نظر گرفته شده و به استانداران اعلام شده است.

وی ادامه داد: اگر از پتانسیل صرفه‌جویی مشترکان صنعتی و کشاورزی و همچنین دستگاه‌های اجرایی به خوبی استفاده کنیم با دغدغه کمتری تابستان را سپری خواهیم کرد.

رجبی مشهدی همچنین گفت: به بخش‌های تولیدی که خود صاحب نیروگاه هستند اعلام شده در ساعت 13 تا 17 هر روز مولدها را روشن نگه دارند تا جبران کسری شود و همچنین مقرر شده که با تعرفه جذاب برق تزریقی این نیروگاه‌ها به شبکه خریداری شود و با وزارت نفت نیز جهت تامین سوخت  هماهنگی لازم به عمل آمده است.

وی خطاب به مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها تاکید کرد: حتما از کارکرد مولدهای اضطراری خود ممطمئن شوند تا در صورت قطعی بلافاصله در مدار قرار گیرند و اشکالی به وجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نور آفتاب به جای لامپ در روز از جمله راهکارهای جلوگیری از هدر رفت است تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مطمئن شوند که در پایان وقت اداری کولرها خاموش باشند.

وی درباره قبوض مشترکین پرمصرف گفت: آموزش‌های لازم جهت بهینه‌سازی مصرف داده شده که این مشترکین نیز به 80 درصد مشترک خوش مصرف و کم مصرف بپیوندند.

وی ادامه داد: همچنین مشترکین پرمصرف می‌توانند نسبت به احداث مولدهای خورشیدی کوچک اقدام کنند تا بخشی از نیاز خود را از تجدیدپذیرها تامین کنند.

رجبی مشهدی تاکید کرد:‌ چنانچه مشترکان پرمصرف نسبت به کاهش اقدام نکنند تعرفه آنها 16 درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر چه ممکن است مشترکین پرمصرف توان پرداخت جریمه را داشته باشند اما آنچه برای تامین برق مهم است اینکه این صنعت را درک کنند تا با همکاری مردم و مشترکان بزرگ صنعتی و کشاورزی بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

سخنگوی صنعت برق درباره سیاست‌های تشویقی برای بهره‌مندی از تخفیف صد در صدی گفت: در حال حاضر هفت و نیم میلیون مشترک کم مصرف هشتند و خوش مصرف‌ها نیز در صورت کاهش می‌توانند از پاداش برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان با توجه به شرایط موجود کولرهای گازی روی دمای 25 درجه و کولرهای آبی روی دور کند تنظیم شود تا همه بتوانند از امنیت تامین برق برخوردار باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |