جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 133462 10:50 1399/11/28
سقف اعطای وام تکمیلی شکسته شد و تا 40 درصد افزایش یافت

سقف اعطای وام تکمیلی شکسته شد و تا 40 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سقف اعطای وام تکمیلی شکسته شد و تا 40 درصد افزایش یافت

سقف اعطای وام تکمیلی شکسته شد و تا 40 درصد افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، مرتضی شهیدزاده در نشست اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی اصلاحات بر سه اصل بنیادی- ریشه‌ای، تشویقی و تنبیهی صورت گرفته است، افزود: برای اجرای اصلاحات بنیادی و ریشه‌ای دو نفر از اتاق ایران و اتاق تعاون در تصمیمات صندوق حضور دارند تا در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: در نظام‌نامه جدید صندوق طراحی شده که 80 درصد سهامداری بخش خصوصی باید حقوقی باشد، همچنین انتخاب 20 درصد غیر خصوصی نیز توسط مقامات دولتی ممنوع شد.

شهیدزاده درباره دیگر اقدامات اصلاحی در صندوق اظهار کرد: سقف اعطای تسهیلات تکمیلی شکسته شد و تا 40 درصد افزایش یافت زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل فراهم شد، تسهیلات برای صادرکنندگان قبلا 500 میلیارد تومان برای یکسال بود که اکنون به 2 هزار میلیارد تومان برای 2 سال با نرخ سود 11 درصد افزایش یافت.

وی افزود: همچنین بخشودگی وجه التزام، افزایش سقف تامین مالی به 12 سال و برای مناطق محرم 14 سال، اعطای تسهیلات مجدد برای طرح‌های ارزی و ریالی، گشایش اعتبار اسناد داخلی ارزی به منظور تسهیل در انتقال ارز از دیگر اقدامات اصلاحی این صندوق است.

شهید زاده با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند کشور را نجات دهد افزود: اگر بخش خصوصی بتواند افراد بیشتری را معرفی کند و می‌توانیم از کمک فکری آن‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: بودن این صندوق زیر نظر رهبری نعمتی است اما تا زمانی که بخش خصوصی فعلانه عمل نکند نمی‌تواند از تمام ظرفیت آن استفاده کند.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره مشکلات اقتصادی نیروگاه‌ها گفت: از زمانی که جنگ اقتصادی ترامپ شروع شد، نامه‌ای به وزیر نیرو و معاون اول رئیس جمهور نوشتیم تا برای نیروگاه‌های که بر اساس مصوبه دولت در سال 94 ارز دریافت کرده‌اند، چاره‌ای اندیشیده شود.

وی یادآور شد: در این موضوع بانک‌ها به ما بدهکار هستند نه بخش خصوصی، ما نیز نمی‌توانیم بانک را تصرف کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای رفع این مشکل نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم، به کمیسیون اقتصادی رفتیم و حتی جلسه اختصاصی با آقایان نوبخت و جهانگیری تشکیل دادیم و در نهایت آقای جهانگیری دستور دادند دستگاه مسئول ما به التفاوت را اعلام کند تا در بودجه دیده شود اما وزات نیرو تا امروز کاری نکرده است.

وی ادامه داد: وزرات نیرو در اینباره به ما معترض شده و گفته است " کاسه کوزه‌ها را بر سر ما نشکنید" . در حالی که این وزارتخانه می‌تواند بخشی از ارز صادرات را به بخش خصوصی بدهد. شهیدزاده با تاکید بر اینکه کلید اصلی حل این مشکل دست وزارت نیرو است، افزود: بیشترین آمار اقساط معوقه صندوق مربوط به نیروگاه‌ها است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |