شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9397 15:46 1393/10/30
سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد  تکمیل نرم افزار اعلام وقوع حادثه برای موبایل

سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد تکمیل نرم افزار اعلام وقوع حادثه برای موبایل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد  تکمیل نرم افزار اعلام وقوع حادثه برای موبایل

سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد تکمیل نرم افزار اعلام وقوع حادثه برای موبایل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: در حال تکمیل نرم‌افزاری هستیم که روی تلفن همراه نصب می‌شود و کاربر در هر نقطه‌ای از کشور که دچار حادثه شد، فقط از طریق لمس یک پارامتر در تلفن همراه خود، مکان حادثه را به ما اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر چرخ‌ساز در نخستین همایش سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای اظهار داشت: جمعیت هلال احمر و امداد و نجات وظیفه جست‌وجو و نجات حادثه‌دیدگان در حوادث و سوانح را برعهده دارد و بعد از اورژانس، وظیفه انتقال مصدومان را داریم.

وی با اشاره به اینکه حضور به موقع دستگاه‌ها در سر سوانح رانندگی به کاهش اثرات حوادث ترافیکی می‌انجامد افزود: ۱۲۰۰پایگاه ثابت و سیار در بخش امداد و نجات در کشور داریم، ضمن آنکه ۱۷فروند بالگرد در این سازمان فعال است.

سرپرست سازمان امداد و نجات و هلال احمر تأکید کرد: امکان رسیدن بر سر صحنه، هر روز در حال تسریع است، اما اطلاع‌رسانی به موقع تأثیرگذار خواهد بود.

چرخ‌ساز بیان کرد: یکی از این امکانات در بحث تسریع حضور بر سر صحنه حادثه، دوربین‌های نظارت تصویری که طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان راهداری اطلاعات و دیتاهای آنها به صورت آنلاین دراختیار ما قرار می‌گیرد و این موجب می‌شود اطلاعات سر صحنه به روز دراختیار ما باشد تا نسبت به حضور در محل حادثه تسریع رخ دهد.

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با ارگان‌های مختلف نظیر سازمان راهداری و سازمان هواشناسی و دیگر ارگان‌ها لینک‌های مرتبط خود را ارتقا می‌دهیم تا مرکز جامعی در بحث امداد و نجات ایجاد شود.

براساس گزارش روابط عمومی هلال احمر، وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم سرعت رسیدن بر سر صحنه حادثه از ۱۵دقیقه در سال ۹۲به کمتر از ۱۰دقیقه در سال جاری برسد افزود : سیستم‌های هوشمند جست‌وجو در سراسر کشور هنوز راه‌اندازی نشده است، اما در حال تکمیل نرم‌افزاری هستیم که روی تلفن همراه نصب می‌شود و کاربر در هر نقطه‌ای از کشور که دچار حادثه شد، فقط از طریق لمس یک پارامتر در تلفن همراه خود، مکان حادثه را به ما اعلام می‌کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |