پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 159881 14:33 1400/08/09
سرنوشت ۷ ماهه شعار سال چه شد؟

سرنوشت ۷ ماهه شعار سال چه شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرنوشت ۷ ماهه شعار سال چه شد؟

سرنوشت ۷ ماهه شعار سال چه شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، نام گذاری و انتخاب شعار سالها از جانب "امام خامنه ای" کاملاً کارشناسی شده و با بررسی دقیق مشکلات و کارهای انجام شده طی یکسال و همچنین حاصل عملکرد مسئولین و دولتمردان در سالی که سپری شده و نتایج اقدامات در آن سال صورت میگیرد، فلذا هرگز نامگذاری سالها بدون مطالعه و احساسی نمیباشد.

محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در این ارتباط گفت: با عنایت به اهمیت اقتصاد و مشکلات اقتصادی حادث شدۀ سالهای اخیر، مقام معظم رهبری چند سالی است که شعار سالها را اقتصادی انتخاب میکنند و با توجه به نقش مهم تولید در پیشرفت اقتصاد و همچنین نقش انکارناپذیر افزایش تولید در رفع مشکلات اقتصادی کشور، 3 سالی است که رهبری برای این سالها افزایش تولید و گردش چرخ کارخانجات و صنایع را نامگذاری نموده اند.

بطور مثال: برای سال 98 شعار "رونق تولید" انتخاب شد و برای سال 99 هم شعار "جهش تولید" را انتخاب کردند و در سالی که گذشت همگان منتظر نتایج مثبت این نامگذاری بودند تا "جهش تولید" رخ داده و به تبع آن بخشی از مشکلات اقتصادی ایران مرتفع گردد که متأسفانه چنین نشد.!!

وی افزود: همچنانکه استحضار دارید "مقام معظم رهبری" طبق دو سال گذشته در ابتدای سالجاری نیز، بر گردش و به حرکت درآوردن "چرخ تولید" تأکید نموده و برای سال 1400 هم شعار (تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها) را انتخاب و به سران قوا و مسئولین ذیربط امر فرمودند که از تولید، صاحبان صنایع و کارآفرینان کشور حمایت و پشتیبانی شود و تمامی موانع و مشکلات از سر راه ایشان مرتفع گردد. لکن انتظار همگان بر این است تا با این نامگذاری، واقعاً موانع از سر راه تولید و تولیدکنندگان برداشته و چرخ تولید و صنایع واقعاً به گردش درآید و دیگر شاهد عدم تحقق این شعار یعنی عدم رشد تولید نباشیم.

در حال حاضر 7 ماه از سال 1400 گذشته و وارد هشتمین ماه سال شده ایم و تا چشم بهم بزنیم، 4 ماه باقیمانده سال نیز سپری خواهد شد، فلذا باید ببینیم حاصل عملکرد مسئولین کشوری در تحقق شعار سال و اجرای بیانات مقام معظم رهبری طی 7 ماه گذشته چه بوده و سرنوشت شعار سال تاکنون به کجا رسیده است؟

علیپور تصریح کرد: آنچه طی 5 ماه اول سال 1400 مشاهده شده این بوده که دولت روحانی هیچ قدمی در جهت رشد تولید و رفع موانع و گردش چرخ صنایع برنداشته و برعکس نابودی و ورشکستگی صنایع را هدف قرار داده بود ولیکن طی 3 ماه اخیر نیز متأسفانه به عینه مشاهده میشود که بعضاً نه تنها حمایتی از تولید و تولیدکننده صورت نمیگیرد بلکه برخی از مسئولین و حتی تعدادی از قضات سهواً یا عمداً با ایجاد موانع و مشکلاتی بزرگ، "چرخ تولید" را نیز متوقف و درب کارخانجات و صنایع را بسته و دهها هزار نفر را بیکار نموده اند. پس نتیجه این 7 ماه در تحقق شعار سال هیچ بوده است!!

با عنایت به اینکه جناب آقای اژه ای بارها حتی طی همین چند رو گذشته صراحتاً فرمودند که زمینه آزادی بدهکاران از زندانها فراهم شود و دائماً دستور میدهند که قضات محترم تا میتوانند از صدور قرار بازداشت و فراهم کردن زمینه بازداشت و زندانی شدن افراد بویژه بدهکاران مالی خودداری کنند و هیچ کارآفرین و تولیدکننده ای را بخاطر بدهی بانکی زندانی نکرده و درب هیچ کارخانه ای را هم بدلیل شکایت بانکها نبندند و از تعطیلی صنایع جلوگیری کنند، اما کو گوش شنوا؟

فلذا باز هم کمافی السابق حکم های جلب و قرارهای سنگین وثیقه و زندانی کردن افراد علی الخصوص فعالان اقتصادی همچنان ادامه دارد!!

سبزعلیپور بیان نمود: به اعتقاد بنده قوی و قدرتمند شدن "اقتصاد ایران" که مقام معظم رهبری نیز به کررات بر آن تأکید داشته و دارند، در گرو صنعتی شدن و افزایش تولیدات داخلی آنهم تولیداتی با کیفیت درجه یک و عالی میباشد که با عنایت به استعداد و ظرفیتهای وسیعی که در کشور وجود دارد و با ارادۀ و خرد جمعی، مدیریت صحیح و تدوین و اِعمال سیاستهای درست میتوان این مسیر را طی و به اهداف مورد نظر دست یافت.

علیپور گفت: اگر بخواهم به اختصار به قدرتمند شدن "اقتصاد ایران" بپردازم باید عرض کنم که کشورمان ایران همه چیز دارد و در اصل بنوعی، جواهری بی همتا در دنیا میباشد. سومین ذخایر انرژی و نفت و گاز جهان، معادن بی نظیر، منابع خدا دادی، تمدن چند هزار ساله، آثار تاریخی و جاذبه های توریستی و جذابیت های جغرافیایی و طبیعی، آب و هوای چهار فصل و جذاب، فرش، پسته، زعفران، خاویار، نیروی کار جوان و... این همه داشته ها و نعمات پروردگار، ایران را به یکی از بی نظیرترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا مبدل کرده است!!

وی گفت: ضمناً ایران کارآفرینان خوش فکر، توانمند و قدرقدرتی دارد که در حال حاضر نیز چرخش بخشی از چرخ اقتصاد کشورمان در این اوضاع سخت و تحت تحریم نیز به دست توانمند همین عزیزان میچرخد اما مشکل اساسی اینجاست که نه تنها کارآفرینان داخلی را جدی نگرفته و به کار نمی گیریم بلکه با رفتار نادرست و بی احترامی به این بزرگواران، متأسفانه آنان را ناراحت، دلنگران و ناامید هم میکنیم و همین برخوردهای نادرست و توهین آمیز و جدی نگرفتن کارآفرینان و صاحبان صنایع موجب کاهش تولید و به تبع آن باعث کُند شدن گردش چرخ اقتصاد ایران میشود.

لکن با وجود چنین کشور ثروتمندی که داریم اگر تولید هم جهش پیدا کند و مشکلات اقتصادی نیز رفته رفته مرتفع گردد، بنوعی "اقتصاد مقاومتی" محقق خواهد شد که در آن صورت ایران به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان مبدل میگردد و دیگر هیچ کشوری حتی آمریکا نیز توان درگیری و تحریم ایران را نخواهد داشت!!

بر این اساس شعار (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی) از جانب مقام معظم رهبری جامع و وسیع انتخاب شده و در حقیقت چند اقدام اساسی و مهم در یک قالب و بصورت یک شعار اعلام شده که با شعار سالهای پیشین تفاوت اساسی داشته و بنوعی از آن شعارها مهمتر و جامع تر نیز میباشد!!

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه تأکید نمود: چنانچه مواری که منجربه رفع موانع و همچنین حمایت از تولید میگردد از جانب قوای سه گانه علی الخصوص توسط دولت محترم به دقت و با سرعت انجام شود قطعاً در کوتاهترین زمان شاهد رضایت کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان و حتی مردم عادی نیز خواهیم بود و چرخ تولید و صادرات و حتی بخشهای دیگر اقتصاد کشورمان نیز بخوبی خواهد چرخید و نهایتاً درآمدهای ارزی و ریالی ایران هم بیش از پیش رشد خواهد کرد آنهم با کمترین صادرات نفتی و روز به روز نیز شاهد افزایش اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی خواهیم بود اما اگر حمایت از تولید فراموش شده و همچنان با تولیدکنندگان و کارآفرینان برخورد درستی نداشته باشیم و آنان را کوچکترین مشکل و بحرانی روانه زندان کنیم، باید هشدار دهم که قطعاً کشورمان با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه و ایران عزیزمان در برابر تهدید دشمنان و تحریمهای خارجی شکننده خواهد شد، پس با بی توجهی و دست دست کردن، کشور را دچار مشکلات و بحران نکنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |