چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 14669 14:48 1394/05/16
سرنوشت زمین‌های شمال در دست بنگاههای معاملات ملکی تهران!

سرنوشت زمین‌های شمال در دست بنگاههای معاملات ملکی تهران!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرنوشت زمین‌های شمال در دست بنگاههای معاملات ملکی تهران!

سرنوشت زمین‌های شمال در دست بنگاههای معاملات ملکی تهران!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس سازمان امور اراضی با بیان اینکه اگر روند ویلاسازی ادامه داشته باشد کشاورزان به سرایه‌داران تبدیل می‌شوند، گفت: سرنوشت زمین‌های شمال در بنگاه معاملات ملکی تهران تنظیم می‌شود.

قباد افشار در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سالن الغدیر استانداری گیلان گفت: جنگل‌ها که مزیتی برای استان‌های شمالی هستند با بهره‌برداری‌های بی‌رویه‌ای که انجام شده است این روزها به معضل تبدیل شده‌اند.

او با بیان اینکه کاهش اراضی کشاورزی، خصوصی شدن دریا در استان‌های شمالی را تهدید می‌کند، ادامه داد: امروز کشاورزی در دنیا ابزار سیاسی است و از آن بهره‌های فراوانی برده می‌شود پس نباید به بخش کشاورزی کمترین بی‌توجهی صورت گیرد.

رییس سازمان امور اراضی با اشاره به اینکه نگاه و رویکردهای زمین‌های شمال در بنگاه معاملات ملکی تهران تنظیم می‌شود، ادامه داد: ویلاسازان از مزایای روستاییان برخوردار هستند و هیچگونه عوارضی پرداخت نمی‌کنند. یکی از بهترین معاملات بنگاههای ملکی در پایتخت، فروش زمین‌های شمال است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا برای خانه‌های دوم عوارض سنگینی دریافت می‌شود و درآمد آن به نفع روستاییان هزینه می‌شود. این چنین عوارض‌هایی در استان‌های شمالی می‌تواند فقر را از روستاییان دور کند.

ویلاسازان غیرمجاز مجرمان یقه سفید هستند

در این جلسه کاظم پالیزدار، مشاور معاون اول رییس‌جمهور نیز در سخنانی گفت: ویلاسازان غیرمجاز مجرمان یقه سفید هستند که جرم آنها آسیب بیشتری نسبت به یقه آبی‌ها به جامعه وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرد توانمند و متفکری که با سوءاستفاده از بسترهای موجود انجام می‌دهد را مجرم یقه سفید می‌گویند و مجرمانی که فقط با تکیه بر زور خود مرتکب جرم می‌شوند را مجرمان یقه آبی می‌گویند، گفت: مجرم یقه آبی فقط به محدوده خود خسارت وارد می‌کند و اثربخشی جرمش مربوط به حوزه خودش است اما مجرمان یقه سفید بخش کثیری از جامعه را تحت‌الشعاع خود درمی‌آورند و ویلاسازان غیرمجاز جزو مجرمان یقه سفید هستند.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اضافه کرد: در دولت دهم اهداف مبارزه با مفاسد اقتصادی محقق نشد زیرا ارتباط با قوه قضائیه در این ستاد ضعیف بود، این در حالیست که در دولت یازدهم حضور و ارتباط این ستاد با قوه قضائیه بسیار پررنگ است و به همین دلیل فرصت طلایی برای مقابله با زمین‌خواری در کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تعدد و ناهماهنگی در ساخت و سازهای دستگاههای متولی موجب شده تا فرصت به افراد سودجو داده شود و شرایط فعلی که استان‌های شمالی را دچار معضل بزرگ ویلاسازی کرده محصول ناهماهنگی‌هاست.

مشاور معاون اول رییس‌جمهور گفت: باید دیتا بیس‌های مناسب داشته باشیم و ارتباط کاغذی بین دستگاه‌ها از بین برود زیرا ارتباط کاغذی موجب می‌شود که جعل اسناد صورت گیرد.

ویلاسازی صنعت گردشگری را تعطیل کرد

مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: ویلاسازی جزئی از گردشگری نیست بلکه آن را تعطیل می‌کند.

معصوم خاطرنشان کرد: اگر اساس درست طرح‌های تفضیلی، هادی و... را درست دنبال کنیم تقاضا برای تغییر کاربری‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اضافه کرد: در گذشته‌ای نه چندان دور مردم و روستاییان، خود از اراضی و جنگل‌ها حفاظت می‌کردند و رویکرد ما باید به سمت مردم برود. فاصله گرفتن از مردم برای حفاظت از جنگل‌ها موجب شد که مشارکت‌های مردمی امروز کمرنگ باشد.

معصوم با بیان اینکه در محدوده روستا اگر یک فرد روستایی می‌خواهد برای فرزندش خانه بسازد باید این حق را داشته باشد، خاطرنشان کرد: سودجویی از ویلاسازی موجب شده است که گردشگری استان‌های شمالی به مخاطره بیفتد.

وی ادامه داد: در گیلان برای هتل‌سازی‌ها اقدام‌های لازم انجام نشد و این امر منجر شد که هر گردشگر فکر کند که با مسافرت به گیلان به فکر ساخت خانه دوم بیفتد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |