جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12818 14:28 1394/03/01
سرمایه گذاری های صنعتی پراکنده است

سرمایه گذاری های صنعتی پراکنده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه گذاری های صنعتی پراکنده است

سرمایه گذاری های صنعتی پراکنده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ضرورت تدوین استراتژی برای بخش تولیدی کشور

عنوان نمونه مجموعه زیادی از کاشی و سرامیک در کشور ایجاد شده که می‌تواند کل خاورمیانه را تامین کند و افزایش ظرفیت در این قسمت بیش از حد بوده و یا در زمینه فرش ماشینی تولیدات به حدی زیاد بوده که عرضه بیش از تقاضاست!

حسین گروسی، در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنگاههای کوچک و زودبازده امتحان خود را پس داده و در رشد اشتغال و خروج از رکود موثر بوده است.

وی افزود: در میان کشورهای اروپایی نیز ایتالیا توانست با سرمایه گذاری در این حوزه بر نرخ بالای بیکاری فائق آید و تجربه نشان داد توجه به بنگاههای زودبازده باعث رشد اشتغال و همچنین کاهش تورم و تولید ثروت می‌شود.

وی در خصوص نتیجه مذاکرات هسته‌ای در تیر ماه نیز گفت: این مذاکرات راه خود را به لحاظ سیاسی و اقتصادی طی می‌کند اما می‌توان با برنامه ریزی منسجم و استراتژی دقیق برنامه‌های پس از مذاکرات را بررسی کرد اما متاسفانه در حال حاضر استراتژی درستی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون اکثر سرمایه گذاری‌ها به صورت پراکنده بوده گفت: بسیاری از مجموعه‌ها هم اکنون یا تعطیل شده و یا نیمه تعطیل هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به عنوان نمونه مجموعه زیادی از کاشی و سرامیک در کشور ایجاد شده که می‌تواند کل خاورمیانه را تامین کند و افزایش ظرفیت در این قسمت بیش از حد بوده و یا در زمینه فرش ماشینی تولیدات به حدی زیاد بوده که عرضه بیش از تقاضاست!

گروسی با بیان اینکه نهادهای متولی باید چاره اندیشی کنند افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی که در بخش تولیدی کشور فعالیت دارند باید استراتژی درستی تدوین کنند و قوانین به درستی برای حمایت از تولیدات بوجود‌اید و با شناسایی فرصت‌ها به تولیدکنندگان کمک شود.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |