جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 159217 11:04 1400/08/04
سرمایه شرکت تسلا رکورد جدید زد

سرمایه شرکت تسلا رکورد جدید زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه شرکت تسلا رکورد جدید زد

سرمایه شرکت تسلا رکورد جدید زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، سرمایه شرکت خودروسازی تسلا پس از آنکه سفارش بی‌سابقه‌ای از شرکت هرتز برای تحویل خودروهای برقی به دست آورد، برای اولین بار از 1 میلیون دلار عبور کرد و ثروت مالک این شرکت یعنی ایلان ماسک را که در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود، بیش از پیش افزایش داد.

ارزش سهام شرکت آمریکایی تسلا در معاملات روز دوشنبه بورس نزدک NASDAQ تا 15 درصد افزایش یافت و به 1045 دلار رسید.

این افزایش قیمت در اولین روز معاملات عادی بورس و پس از بسته شدن سهام تسلا در محدوده بالای 900 دلار برای دومین بار رخ داد.

بعد از ظهر دوشنبه، با احتساب حدود 1.083 میلیارد سهم، ارزش سهام این شرکت در بازار به بالاترین حد روزانه 1.13 تریلیون دلار رسید.

ماسک به عنوان مالک 22.4 درصد از سهام تسلا، ارزش سهام خود را تا 253.5 میلیارد دلار افزایش داد. این کارآفرینِ متولد آفریقای جنوبی در ماه سپتامبر زمانی که ارزش تخمینی دارایی‌های وی به 200 میلیارد دلار رسید، از جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، پیشی گرفت. عنوان ثروتمندترین فرد جهان را کسب کرد.

بر اساس گزارش فوربس، حتی قبل از دستاوردهای روز دوشنبه، برتری ثروت او نسبت به بزوس به 55 میلیارد دلار افزایش یافته بود. با اوج گرفتن قیمت سهام تسلا در این روز، ماسک فقط در یک روز نزدیک به 33 میلیارد دلار به دست آورد.

سرمایه‌گذاران از قبل طی دو هفته گذشته سهام تسلا را انباشت کرده بودند و با خبر سفارش شرکت زنجیره‌ای هرتز، روند صعودی شتاب بیشتری گرفت.

این شرکت زنجیره‌ای اجاره خودرو روز دوشنبه اعلام کرد که بزرگترین ناوگان اجاره خودروهای برقی آمریکای شمالی را با سفارش اولیه 100000 دستگاه تسلا مدل 3 آغاز خواهد کرد.

هرتز گفت که تحویل تسلاهای جدید از اوایل نوامبر آغاز خواهد شد و تا سال 2022 ادامه خواهد داشت. مارک فیلدز، مدیرعامل موقت هرتز گفت: وسایل نقلیه الکتریکی در حال حاضر جریان اصلی هستند و ما بتازگی شاهد افزایش تقاضا و علاقه جهانی هستیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |