جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152084 14:35 1400/06/07
سرقت 119 میلیون دلاری رمز ارز در ترکیه

سرقت 119 میلیون دلاری رمز ارز در ترکیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرقت 119 میلیون دلاری رمز ارز در ترکیه

سرقت 119 میلیون دلاری رمز ارز در ترکیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، به گفته رسانه‌های ترکیه، یک کلاهبردار توانست با وعده سوددهی بسیار بالا از استخراج دوج‌کوین Dogecoin، 119 میلیون دلار (100 میلیون یورو) از سرمایه گذاران در این کشور سرقت کند.

کانال خبری محلی TV100 ترکیه در گزارشی اعلام کرد که پلیس نام مستعار این کلاهبردار در فضای مجازی را شناسایی کرده است. نام وی تورگوت «Turgut V» اعلام شده است.

اعتقاد بر این است که تورگوت و 11 همکارش قبل از ناپدید شدن تقریبا 350 میلیون دوج کوین به ارزش 119 میلیون دلار از 1500 نفر جمع آوری کرده بودند.

شبکه تلویزیونی NTV ترکیه نیز گفت که تورگوت سرمایه گذاران را از طریق تماس‌های رسانه اجتماعی «زوم» و جلسات شبکه‌ای حضوری در مکان‌های لوکس با وعده‌های سود هنگفت، متقاعد کرده است تا دوج کوین خریداری کرده و در فناوری استخراج سرمایه‌گذاری کنند.

به سرمایه گذاران چه قولی داده شد؟

گزارشات حاکی از آن است که به سرمایه گذاران گفته شده است که در مدت 40 روز سوددهی 100 درصدی را شاهد خواهند بود.

یکی از قربانیان این کلاهبرداری گفت که سیستم به خوبی برای سه ماه کار کرد و سرمایه گذاران اولیه نیز گفتند که سود را طبق وعده دریافت کرده اند. اما پس از اینکه این طرح در ماه چهارم به 350 میلیون دوج کوین رسید، گفته شد که این وجوه ناپدید شده است.

به آن‌ها گفته شد که دوج کوینی که ارسال کرده‌اند برای خرید تجهیزات جدید به منظور استخراج این رمز ارز استفاده می‌شود.

دوج کوین از طریق سیستمی به نام «اثبات کار» استخراج می‌شود یعنی همان روشی که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود. سیستم «اثبات کار» این گونه است که استخراج کنندگان در ازای تأیید تراکنش‌ها و با حل معادلات برای ساخت بلوک بعدی، این رمز ارز را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

دوج کوین در حال حاضر هفتمین ارز رمزنگاری شده جهان از لحاظ ارزش است. اگرچه در حال حاضر یکی از ارزشمندترین رمزنگارها است، اما در اصل به عنوان تقلید از بیت کوین ایجاد شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |