جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 139000 18:57 1400/02/04
«سربازان پست» همگام با «مدافعان سلامت» در راه خدمت

«سربازان پست» همگام با «مدافعان سلامت» در راه خدمت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
«سربازان پست» همگام با «مدافعان سلامت» در راه خدمت

«سربازان پست» همگام با «مدافعان سلامت» در راه خدمت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کارکنان زحمتکشی که تا کنون مشمول شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور نشدند فعالیتشان در سخت ترین شرایط ادامه دارد.

سربازان پست که پیشگام در ارائه خدمت به مردم برای مقابله با ویروس کرونا هستند در این روزگار سخت کرونایی دورکاری و تعطیلی ندارند، به همین دلیل در کنار مدافعان سلامت برای مقابله با این ویروس، بیشتر از بقیه در معرض خطر بیماری قرار دارند ولی ایثارگرانه به خدمت رسانی مشغول هستند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، 2 هزار نفر از کارکنان پست کشور به ویروس کرونا مبتلا و متاسفانه 10 نفر از مبتلایان هم فوت کرده اند. با این حال پستچی های مبتلا پس از گذراندن دوران نقاهت به سرعت ماموریت خود برای خدمات رسانی به مردم را آغاز کرده اند.

در حال حاضر که بسیاری از فروشگاه ها تعطیل شده اند نیاز مردم به دریافت خدمات پستی بیش از پیش افزایش یافته و بسیاری از خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خریدهای خود را  اینترنتی انجام می‌دهند، به همین دلیل پستچی ها در برخی روزها از 7 صبح تا 10 شب مشغول کار بوده و در برخی روزها بیش از 100 مرسوله در روز توزیع می کنند

در این شرایط بحرانی شرکت ملی پست با بسیج تمامی امکانات موجود و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تلاش کرده بسته‌ها و امانات مردم را به موقع تحویل دهد.

شرکت ملی پست برای خدمت رسانی بهتر به مردم ضمن بهره گیری کامل از نیروی انسانی فعال،دلسوز ومتعهد در مدتی کم نسبت به ارتقای زیرساخت‌های پستی اقدام نمود که از جمله آن می توان به هوشمند سازی نخستین مرکز تجزیه و  مبادلات، راه اندازی  5 هاب پستی در کشور، تجهیز ناوگان پستی و خریدملزوماتی جهت افزایش امنیت مرسولات وامانات پستی شامل ترولی و باکس های ویژه حمل امانات و... اشاره کرد.

این تجهیز زیرساخت همچنان ادامه دارد و نتایج آن تا چندی بعد مشخص می شود. از جمله هوشمند سازی سایر مراکز تجزیه و مبادلات پست، بهره گیری از خطوط هوایی در کنار خطوط ریلی و سایر ظرفیت ها و اقدامات دیگر که کیفیت خدمت رسانی را برای مردم بیشتر خواهدکرد.

 شیوع ویروس کرونا خرید و فروش‌های اینترنتی را افزایش داده و باعث شده که نامه‌ها به بسته‌های پستی با حجم و وزن زیاد تبدیل شود از این رو امانت‌های پستی نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته که اگر این امانت‌های پستی از سوی مردم جا به جا می‌شد زیان‌های جبران ناپذیری بر سلامت عمومی وارد می‌کرد.

پست یکی از سازمانهایی بود که با خدمات نیابتی به سازمانها موجبات کاهش ترددهای غیرضرور را فراهم کرد و در حفظ سلامت مردم در مقابله با ویروس کرونا نقشی مهم ایفا می کند. 

 مجموعه  پست بدون هیچ گونه کسر نیرویی انسانی یا تعطیلی به خدمتگزاری درین شرایط بحرانی ادامه داد. 

کارکنان پست در تمام یکسال گذشته با وجود همه خطرها حتی یک روز تعطیل نبودند و با خدمت‌رسانی خود این فرصت و شرایط را برای بسیاری از هموطنان فراهم کردند که در خانه بمانند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود، در حالی که در روزهایی اخیر بسیاری از اداره‌های دولتی، بانک ها و ... با کاهش ساعت کاری و دورکاری کارکنان خود تلاش می‌کنند تا آنها از خطر ابتلا به کرونا دور نگهدارند اما پست تعطیل نبوده و نیست.

به جرات می توان گفت این قشر خدمت رسان، بعد از کادر درمان جزو اقشاری بودند که ایثارگرانه در کنار مردم ایستادند تا آنها با خاطری آسوده در خانه بمانند و بسیاری از نیازهای خود را از طریق شبکه گسترده پستی برطرف کنند.

حال شاید مردم نسبت به شغل این قشر زحمتکش دیدگاه دیگری دارند. پستچی هایی که مشمول شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور نشدند فعالیتشان در سخت ترین شرایط ادامه دارد.

گفتنی است چندی پیش نیز نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ، کارکنان شبکه پستی کشور را امین مردم و تلاشگران خط مقدم در میدان مبارزه با کرونا توصیف کرد.

لطف الله سیاهکلی ضمن قدردانی از تلاشهای کارکنان پست در دوره همه گیری ویروس کرونا، اهمیت پست در ساختار دولتها را غیرقابل انکار دانست و گفت: شرکت ملی پست همیشه خود را در شرایط دشوار کشور به خوبی ثابت کرده است.

وی خواستار انجام به موقع و تسریع در ارائه خدمات مطلوب و حفظ اعتماد مردم به خدمات این شبکه شد و افزود: ناوگان حمل و نقل پست باید هرچه سریعتر مدرن شود تا خدمت رسانی به مردم با کیفیت بیشتری انجام پذیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |