جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 111433 18:47 1399/06/16
سربازان نفت همچنان چشم انتظار تدبیر ژنرال!

سربازان نفت همچنان چشم انتظار تدبیر ژنرال!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سربازان نفت همچنان چشم انتظار تدبیر ژنرال!

سربازان نفت همچنان چشم انتظار تدبیر ژنرال!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در کشوری که واژه «شرکت نفتی» در ذهن اقشار جامعه هیچ چیز جز رفاه، امکانات بسیار، حقوق های نجومی، قشر مرفه و ... را تداعی نمی کند، چه شده است که قشری از کارکنان صنعت نفت در پی مطالبات خود هر راهی که به ذهن می رسد را رفته اند، از تجمع در مقابل وزارتخانه عریض و طویل نفت تا دست کشیدن از کار و حتی دست زدن به انواع دیگر اعتراضات مدنی و غیرمدنی!

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، شرکت های نفتی که اکنون در اوج تخصص و توانایی فنی در اوج تحریم های بیگانگان، چنین چرخ لنگان نفت را با دستانی خالی می چرخانند، چه برسرشان آمده که جز سایه سنگین نگاه جامعه ای برایش هیچ نمانده، عزت دوران گذشته، رفاه سالیان نه چندان دور ، همه و همه به بهانه هایی واهی گرفته شده است.

کارگرانی که به حقوقشان نرسیده اند می گویند: بهداشت و درمان را نابود شده است، نبود امکانات درمانی برای کسانی که در آلوده ترین نقاط مشغول بکار هستیم یعنی مرگ زود رس؛ اینها تنها بخشی از درد دل اعضای خانواده بزرگ نفت است...

مردان و زنانی را می بینم که روی و موی سپید کرده اند؛ غمگین و خسته از صندوق های بازنشستگی سخن می گویند که به یغما رفته و امید به احیای آن ندارند،اما همچنان به دنبال حقشان هستند .

خیل کارمندان جوان رسمی که با بنرهایی منقوش به قانون و ماده و تبصره های مختلف که همه حکایت از حقی پایمال شده را دارد می بینم که چه پر خروش؛ اما گردی از غم نیز بر روی آنان نشسته است!

برای نمونه به یکی از اتفاقاتی که اخیرا در همین رابطه به وقوع پیوسته است نگاهی می اندازیم:

۳۱ خرداد ماه سال جاری، جمعی از شاغلان صنایع نفت و گاز کشور در اعتراض به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

معترضان در سال‌های گذشته با ارائه چند شکایت به دیوان عدالت اداری، درباره ضرورت اجرای این قانون رای گرفته‌اند.

جمعی از ذی‌نفعان این قانون در نامه‌ای به «حسن روحانی» نوشتند: در تاریخ ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت را تصویب نمود که پس از طی مراحل قانونی تأیید شورای محترم نگهبان، آئین‌نامه مذکور در تاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ از سوی حضرتعالی به وزارت نفت ابلاغ گردید. اما از آئین‌نامه اشاره شده بند مربوط به ترمیم پایه‌های حقوق که مهمترین و امیدوارکننده‌ترین بخش قانون بود تاکنون اجرا نشده است. از آن تاریخ تاکنون اجرای این آئین‌نامه توسط وزیر محترم نفت و سایر مدیران ارشد وزارت نفت به صورت ناقص اجرا شده است.

معترضان در ادامه این نامه یادآور شدند: به طوری که مفاد و پیوست‌های مهم و انکارناپذیر آن که منجر به اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت می‌گردید، اجرا نشده و در مقابل اجرای آن مقاومت خاصی صورت می‌گیرد. کارکنان رسمی وزارت نفت، این عدم اجرای کامل آئین‌نامه را پیگیری کردند و بارها و به هر شکل و صورت و وسیله ممکن به شخص وزیر محترم و مدیران ارشد وزارت نفت متذکر شده‌اند اما مع‌الأسف نتیجه‌ای حاصل نشده و حتی از جانب وزیر محترم مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته‌ایم. العجب اخیراً وزیر محترم نفت در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام نموده‌اند قانون ماده ده به طور کامل اجرا شده است اما کی و کجا الله‌ اعلم!

حال اینکه این وضعیت واعتراض ها ادامه دار باشد و یا پاسخی قطعی ازسوی ژنرال نفت برای این گونه اعتراض ها باشد، باید صبر پیشه کرد ؟



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |