جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 181072 21:09 1401/03/07
سخنگوی گمرک خبرداد: صادرات چهار فرش دستباف  به مساحت دو هزار متر مربع به امارات

سخنگوی گمرک خبرداد: صادرات چهار فرش دستباف به مساحت دو هزار متر مربع به امارات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سخنگوی گمرک خبرداد: صادرات چهار فرش دستباف  به مساحت دو هزار متر مربع به امارات

سخنگوی گمرک خبرداد: صادرات چهار فرش دستباف به مساحت دو هزار متر مربع به امارات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک اظهار داشت : این چهار فرش، شامل دو فرش 600متر مربعی در ابعاد 30متر در 20متر و دو فرش 400مترمربعی  با ابعاد 20متر در 20متر بوده است.

وی افزود: به گفته صاحب کالا که یکی از برندهای معروف صادرات فرش دستباف است، این فرش ها طی هفت سال بافته شده است و در  15 سال گذشته فرش هایی با این مساحت، بافته و صادر نشده بود  و این امر، یک اتفاق مناسب برای تولید و صادرات فرش دستباف به شمار می رود.

لطیفی گفت: این فرش ها با طی مراحل اداری و گمرکی  از اداره کل گمرک غرب تهران به کشور امارات متحده عربی صادر شد.

غرفه های پسماند شمال تهران میزبان طرح تفکیک پسماند لبخند تهران شد

 آغاز پویش جمع آوری خشکاله ها در ۲۴ غرفه پسماند

طرح یکسان سازی غرفه های بازیافت تفکیک پسماند منطقه یک در قالب "لبخند تهران" اجرا و پویش جمع آوری خشکاله در غرفه های بازیافت آغاز شد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه درباره اهداف اجرای طرح های پسماند در منطقه گفت: در راستای اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، اداره پسماند منطقه یک  ۲۴ غرفه بازیافت را با موضوعات هر بطری یک لبخند ، به منظور آموزش و فرهنگسازی و استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و غیر قابل استفاده با نصب برچسب هایی با طرح لبخند و موضوع تفکیک پسماند فضاسازی نموده است.

خدامی در ادامه به اجرای پویش جمع آوری خشکاله در غرفه های اداره پسماند شهرداری منطقه یک اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با هدف حذف پسماندهای تر از چرخه زباله‌های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دوریخت است.

به گفته وی اجرای این طرح گام دیگری برای به مشارکت گرفتن شهروندان در مبادله خشکاله در ۲۴ غرفه بازیافت و  گلماند است و در اردیبهشت امسال حدود ۲۷ کیلو خشکاله جمع آوری شده است.

معاون شهردار منطقه یک در ادامه افزود: اجرای طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می تواند عادت های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد، در حال حاضر این خشکاله ها از پسماند میوه‌های شهروندان تهیه می شود به طوری که پسماند میوه های خشک برای تامین خوراک دام و طیور به هر یک از ۲۴ غرفه فعال در منطقه تحویل داده می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |