جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 10613 16:29 1393/12/05
سخنگوی وزارت ارشاد:  ممنوعیت استفاده از تصویر و نام رئیس دولت اصلاحات مصوب وزارت ارشاد نیست

سخنگوی وزارت ارشاد: ممنوعیت استفاده از تصویر و نام رئیس دولت اصلاحات مصوب وزارت ارشاد نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سخنگوی وزارت ارشاد:  ممنوعیت استفاده از تصویر و نام رئیس دولت اصلاحات مصوب وزارت ارشاد نیست

سخنگوی وزارت ارشاد: ممنوعیت استفاده از تصویر و نام رئیس دولت اصلاحات مصوب وزارت ارشاد نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

       سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری هفتگی خود که صبح دیروز سه شنبه ۵اسفند برگزار شد، با بیان اینکه عدم استفاده از تصویر و ذکر نام رئیس دولت اصلاحات در رسانه‌ها تصویب این وزارتخانه نیست، تاکید کرد وزارت ارشاد در این موارد تابع تصمیمات قوه قضاییه است

به گزارش ایلنا، حسین نوش آبادی در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت درج تصویر و یا ذکر نام رئیس جمهور اسبق ایران و همچنین سران فتنه به هیئت نظارت بر مطبوعات که ریاست آن با وزیر ارشاد است و معاون مطبوعاتی نیز به عنوان نماینده مدیران مسئول در آن حضور دارد، ابلاغ کرده است؟ گفت: آنچه شما درباره این شخص گفتید، یعنی تصمیم دادستانی تهران در خصوص جلوگیری از درج تصویر او و یا ذکر نامش در مطبوعات و رسانه‌ها، ما هم از طریق جراید شنیدیم و در جریان آن قرار گرفته ایم.

وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه در چهارچوب قانون مطبوعات پایبند است و به آنها احترام می گذارد و آنها را برای خود لازم الاجرا می داند اما اینکه ما از این نهادها، برای تصمیماتشان، دلایلی بخواهیم، خیر تا حالا این مساله نه پیش بینی شده نه اقدامی انجام گرفته است.

نوش آبادی همچنین با تاکید بر یکی از مواد قانون مطبوعات که ناظر بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات است؛ اظهار داشت: ما مخالفتی با هیچ یک از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی نداریم و آنچه که به ما اعلام و ابلاغ شود، مطابق قانون عمل خواهد شد. البته در عین حال وزارت ارشاد با توجه به هویت ذاتی خود و نیز بعد نظارتی وظایف آن، گاهی تصمیماتی در خصوص رسانه ها مثلا مبنی‌بر توقیف و لغو مجوز اتخاذ می کند که یک روال کاملا مشخص دارد و در قانون هم این مساله برای ما پیش بینی شده و اساسا جزو وظایف ما است.

سخنگوی وزارت ارشاد سپس با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه و دلیلی برای کسب اطلاع از دلایل اتخاذ تصمیات در نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه نمی‌بیند؛ گفت: اینکه این تصمیم را ما به رسانه‌ها ابلاغ کنیم، خیر اینکونه نبوده و در عین حال ما نسبت به تصمیاتی که به ما ابلاغ می‌شود در چهارچوب قانون عمل و هیچ حرفی در مورد آنها نداریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |