جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 126636 20:33 1399/10/07
سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی اعلام کرد: حرکت ائتلاف بنگاه های اقتصادی در مسیر اعتلای بخش خصوصی

سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی اعلام کرد: حرکت ائتلاف بنگاه های اقتصادی در مسیر اعتلای بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی اعلام کرد: حرکت ائتلاف بنگاه های اقتصادی در مسیر اعتلای بخش خصوصی

سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی اعلام کرد: حرکت ائتلاف بنگاه های اقتصادی در مسیر اعتلای بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط گفت: این ائتلاف با مأموریت هم افزایی میان تمامی بخش های دخیل در اقتصاد کشور اعم از متولی و متصدی پا به میدان گذاشته و در مسیر اعتلای بخش خصوصی حرکت خواهد کرد .

علی اژدرکش در گفت وگو با فارس با اشاره به تشکیل ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی گفت: این ائتلاف با ماموریت هم افزایی میان تمامی بخش های دخیل در اقتصاد کشور اعم از متولی و متصدی پا به میدان گذاشته و در مسیر اعتلای بخش خصوصی حرکت خواهد کرد.

سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی در ادامه به دیدار نمایندگان شورای مرکزی ائتلاف با  علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:  در این دیدار اهداف و برنامه های ائتلاف از سوی علی فاضلی رئیس ائتلاف و همچنین اعضای شورای مرکزی حاضر تبیین و وزیر صمت نیز رهنمودهایی را مطرح و از شکل گیری این ائتلاف به عنوان تشکلی بر پایه ساختارهای بنیادی کشور اما منطبق با نیاز روز کشور و براساس معیارهای نوین تشکل گرایی استقبال کرد.

وی با بیان اینکه ائتلاف به عنوان حلقه واسط، تسهیل و تسریع کننده روابط بین بخش های مختلف نقش آفرین در اقتصاد کشور عمل خواهد کرد، اظهارداشت: باید بپذیریم ساختارهای زائد، قوانین موازی، بروکراسی اداری و قید و بندهای که از اقتصاد سنتی همچنان وجود دارد، چون وزنه هایی سنگین بر پای اقتصاد کشور زنجیر شده و مانع برداشتن گام هایی بلند در مسیر توسعه شده اند.

اژدرکش ادامه داد: این در حالی است که اقتصاد ایران در همه ابعاد ظرفیت های بالایی دارد، اما متاسفانه موانع متعدد موجب شده در بخش های مختلف این ظرفیت ها دور از دسترس باقیمانده و یا در مسیر اشتباه سرمایه گذاری و استفاده شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به اهداف تعریف شده برای ائتلاف تمام توان را به کار خواهیم گرفت تا این داشته ها در بهترین شرایط مورد بهره بردار قرار گیرد، مطرح کرد: برای تحقق این مهم از همه فعالان اقتصادی در هر بخش و حوزه ای دعوت می کنیم تا با پیوستن به ائتلاف قطعه ای از پازل بزرگترین تشکل اقتصاد ی منطقه را تکمیل کنند.

سخنگوی ائتلاف در ادامه به تبیین اهداف تعریف شده پرداخت و افزود: نقش آفرینی در حوزه گسترش فرهنگ کار، کارآفرینی، احیاء روحیه خدمت جهادی و ایثار و پرورش افسران و سربازان اقتصادی از جمله اهداف این ائتلاف است.

وی تصریح کرد: اصلاح قوانین اقتصادی، جذب حداکثری فعالان اقتصادی، کمک به احیاء روابط بین تشکلی بخش خصوصی و تعاونی، احیاء مفاهیم مشارکت، رفاه و عدالت اجتماعی و تلاش برای فسادزدایی از بدنه اقتصاد کشور بخش دیگری از اهداف ائتلاف است.

اژدرکش با بیان اینکه باید اعتراف کنیم که در مدیریت بخش هایی از اقتصاد کشور کوتاهی کرده ایم، توضیح داد: امیدواریم با هم افزایی که میان بخش های اقتصادی کشور با محوریت ائتلاف ایجاد می شود بتوانیم در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه رونق و جهش تولید، اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی قدم برداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به شرایط عضویت در ائتلاف اشاره کرد و گفت: همانگونه که از نام ائتلاف مشخص است، تمامی بنگاه های اقتصادی و همچنین فعالان اقتصادی می توانند در ائتلاف عضو شوند، مشروط براینکه حداقل معیارهای تعیین شده برای عضویت را داشته باشند.

سخنگوی ائتلاف افزود: در آتیه نزدیک سامانه های ارتباطی ائتلاف فعال خواهند شد که از طریق رسانه های کثیرالانتشار اطلاع رسانی خواهد شد و بنگاه ها و فعالان اقتصادی می توانند از این طریق با شرایط آشنا و برای عضویت اقدام کنند.

سخنگوی ائتلاف اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط انقلاب اسلامی بیان داشت: مسلما این ائتلاف در مسیر تضعیف هیچ یک از نهاد های اقتصادی بخش خصوصی حرکت نخواهد کرد.

وی  بیان داشت:  اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون، تشکل های مادر و ریشه دار بخش خصوصی و تعاونی کشور هستند و باور داریم این سه مجموعه و دیگر تشکل های اقتصادی پشتوانه و حامی قدرتمندی برای ائتلاف هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |