جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 5924 15:22 1393/07/23
سخنگوي دولت اعلام کرد: افزايش وام مسکن زوج هاي جوان به 50 ميليون تومان

سخنگوي دولت اعلام کرد: افزايش وام مسکن زوج هاي جوان به 50 ميليون تومان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سخنگوي دولت اعلام کرد: افزايش وام مسکن زوج هاي جوان به 50 ميليون تومان

سخنگوي دولت اعلام کرد: افزايش وام مسکن زوج هاي جوان به 50 ميليون تومان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سخنگوي دولت با بيان اين که وام مسکن زوج هاي جوان در کلان شهرها 50 ميليون تومان شد، گفت: اين وام در شهرهاي کوچک 40 ميليون و براي شهرهاي کوچکتر 30ميليون افزايش يافت، البته اين وام ها متوجه زوج هاي جوان و اقشار کم درآمد است.


 به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت روزچهارشنبه در نشست خبري خود که به همراه ولي الله سيف رييس کل بانک مرکزي و عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي حضور يافته بود، افزود: هم سقف وام بالا رفته و هم ارزان شده است و ما به التفاوت آن را خود دولت بايد تامين کند.
وي با تاکيد بر ضرورت تامين مسکن براي اقشار کم درآمد به ويژه براي کساني که ازدواج مي کنند و از وام مسکن استفاده نکرده اند، اظهار داشت: اين وام براي اين افراد در نظر گرفته شده است.
سخنگوي دولت همچنين ادامه داد: مجموعه اقدامات دولت براي ساخت و سازهاي مسکن به فضاي اقتصادي کشور کمک مي کندتا دولت سياست خروج از رکود ر را با سرعت بيشتري دنبال کند.
نوبخت خاطرنشان کرد: پيش بيني براي اجراي اين مصوبه هيات وزيران بدين شکل است که به مدت 6 سال ، هر سال 300 هزار مورد و جمعا يک ميليون و 800 هزار واحد مسکوني تا انتهاي برنامه ششم احداث شود.
سخنگوي دولت اضافه کرد: احداث اين واحدهاي مسکوني براي زوج هاي جوان، افراد کم درآمد و زنان بي سرپرست با اولويت خواهد بود.
به گفته نوبخت، اين مصوبه هيات وزيران در راستاي قانون حمايت از احياي بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده و ناکارآمد شهري است.
وي با اشاره به اينکه در اين مصوبه هيات وزيران سه هدف وجود دارد گفت: افزايش سقف تسهيلات تامين مسکن براي کلانشهرها تا 50 ميليون تومان، براي مراکز استان ها و شهرهاي بالاي 200 هزار جمعيت 40 ميليون تومان و براي ساير شهرها 30 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.
سخنگوي دولت اضافه کرد: افزايش سقف تسهيلات اين امکان را فراهم مي کند که افراد متقاضي با اولويت هاي اشاره شده بتوانند نسبت به تامين مسکن شان اقدام کنند.
نوبخت اظهار داشت: اين کار در بافت هاي فرسوده، ناکارآمد يا سکونتگاه هاي غيررسمي که هم اکنون در حاشيه شهرها وجود دارد و تخريب آنها آثار سوء اجتماعي دارد و از سوي ديگر ابقاي آن واحدهاي مسکوني هم آثار سوء خود را دارد؛ بنابراين راه حل اين است که ما بتوانيم تسهيلات مناسب براي بافت هاي فرسوده و حاشيه شهرها قرار دهيم تا بتوانند احداث مسکن کنند.
وي گفت: افرادي که در بافت هاي فرسوده و سکونتگاه هاي غيررسمي زندگي مي کنند اگر بخواهند با تسهيلاتي که در اختيارشان قرار داده شده ، واحدها را بازسازي کنند يک مدت نمي توانند در اين مسکن ها اسکان داشته باشند؛ پس بايد اقدام ديگري براي آنان صورت گيرد از اين رو تسهيلات وديعه اسکان موقت براي آنان درنظر گرفته ايم.
سخنگوي دولت افزود: به طوري که در کلانشهرها تا سقف 20 ميليون تومان، براي مراکز استان ها و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت 15 ميليون تومان و براي ساير شهرها 10 ميليون تومان داده مي شود.
وي اظهار داشت: سود اين تسهيلات براي تأمين مسکن 10 درصد و براي وديعه مسکن 9درصد است که مابه التفاوت سود را معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري به دستور هيأت وزيران تأمين مي کند.
نوبخت گفت: در نظر گرفتن تسهيلات براي تأمين مسکن اقشار کم درآمد به فضاي اقتصاد کشور کمک مي کند تا دولت بتواند سياست خروج از رکود و افزايش توليد را با سرعت بيشتري انجام دهد چون اگر مسکن فعال شود تعداد زيادي از رشته هاي صنعتي فعال مي شوند يعني دولت با اين سياست به اقشار کم درآمد و زوج هاي جوان کمک مي کند.
وي با اشاره به اين که دو مصوبه ديگر هم امروز در هيات وزيران مطرح شد،اظهار داشت: لايحه اجاره و استملاک اتباع و دولت هاي خارجي و سازمان هاي بين المللي در کشورمان يکي از لوايحي بود که امروز در جلسه هيات دولت تصويب شد.
سخنگوي دولت اضافه کرد: قبلا اين اجاره و استملاک تابع آيين نامه اي بود که در سال 28 تدوين شده بود و قانون آن براي سال 1342 بود، با توجه به اين لايحه مي توانيم امکان تردد و اسکان گردشگران را فراهم کنيم.
نوبخت اظهار اميدواري کرد 'با تصويب اين لايجه امکان جذب گردشگران را فراهم کنيم'.
سخنگوي دولت افزود: مصوبه ديگر در رابطه با اعطاي اعتباراتي بالغ بر 55 ميليارد تومان بود که اين اعتبار در اختيار سازمان حفاظت از محيط زيست براي مقابله با روند فزاينده گرد و غبارها، حفاظت از تالاب ها و درياچه ها قرار داده شد.
وي افزود: در اين جلسه همچنين گزارشات دستگاه هاي اجرايي در باره با مقابله با فساد ارائه شد از جمله گزارش سازمان حفاظت محيط زيست در رابطه با اين که ازسال 84 تا 92 بيش از 400 هکتار زمين به صورت غير قانوني تصرف شده بود که با همکاري قوه قضاييه 42 پرونده براي آن صادر شده بود.
سخنگوي دولت ادامه داد: اين پرونده ها از سال 88 توسط برخي از جريان ها مخفي شده بود که خوشبختانه همکاران در حفاظت محيط زيست شناسايي کردند و با همکاري قوه قضاييه در اجراي حکم ، اقدامات لازم انجام مي شود.
وي اظهار داشت: در راستاي مبارزه با فساد از سوي رييس جمهوري و معاونت اول رياست جمهوري تاکيدات زيادي شده است که همه دستگاه ها بايد در خصوص مبارزه با فساد اقدام کنند و گزارشات را به دولت بدهند و آنان در صورت لزوم به قوه قضاييه ارائه کنند.
**جمهوري اسلامي ايران همچنان به عنوان يکي از امن ترين کشورهاي منطقه خواهد بود
نوبخت درباره شرايط حساس منطقه خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما شاهد هستيم اقدامات تاميني از سوي نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و نظامي ما به خوبي صورت گرفته است و با توجه به آمادگي اين نيروهاي ورزيده صيانت کامل از مرزها صورت مي گيرد و جمهوري اسلامي ايران همچنان به عنوان يکي از امن ترين کشورهاي منطقه خواهد بود.
**کاهش يا افزايش قيمت نفت، خودش را در بودجه نشان مي دهد
وي در پاسخ به خبرنگار سياسي ايرنا مبني بر اين که آيا سقوط قيمت نفت باعث کاهش منابع درآمدي ما خواهد بود، اظهار داشت: اگر استمرار داشته باشد به همين ترتيب است، آمارهايي که ما از فروش نفت در بازارهاي جهاني داشتيم متوسط عملکرد آن ها حدود 104 دلار بود.
نوبخت اظهار داشت: معمولا بعد از چند ماه وقفه، آثار کاهش يا افزايش قيمت خودش را در بودجه نشان مي دهد و احتمال مي رود که ما در بودجه شاهد عدم تحقق منابع باشيم.
وي تاکيد کرد: مناسبت ترين راه براي ما کاهش هزينه ها خواهد بود يعني تناسب هزينه ها با درآمدها.
نوبخت خاطر نشان کرد: الان طي شش ماه گذاشته همه منابع ما تحقق نيافته است؛ با اين وضعيت ما 53 درصد اعتبارات عمراني را در سطح کل داريم و 100 درصد اعتبارات عمراني استاني را تخصيص داده ايم.
سخنگوي دولت اضافه کرد: ما سعي مي کنيم جاري ها را کمتر و عمراني ها را بيشتر کنيم، الان هم براي سه ماهه سوم تخصيص هاي دستگاه ها را به خزانه فرستاديم تا در کنار جاري ها ، عمراني ها را هم تخصيص دهيم.
وي اظهار داشت: سياست ما اين نيست که ابتدا جاري ها را بدهيم تا پايان سال ؛ و اگر پولي بود به کارهاي عمراني بپردازيم ، بلکه معتقديم يکي از عوامل خروج از رکود و دست يافتن به رشد اقتصادي ، مبالغ قابل توجهي بود که از سوي دولت به طرح هاي عمراني اختصاص داده شد.
نوبخت افزود: در جلسه امروز هيات دولت وزير کشور گزارشي در مورد واحدها و ويلايي هايي که به صورت غيرقانوني احداث شده بود ارائه کرد که بر اساس آن دو هزار 360 مورد تخريب را در بستر رودخانه هاي جاجرود، جاده چالوس و کرج انجام خواهند داد.
سخنگوي دولت در مورد وضعيت آلودگي بنزين يورو 4، گفت: بايد بگويم اگر بنزين يورو 4 آلوده بود آن را تزريق نمي کرديم.
وي اظهار داشت: در مورد توليد بنزين پتروشيمي نيز دولت قطعا تا رفع آلودگي اجازه توليد و توزيع نخواهد داد و اينکه به لحاظ آلودگي هوا نسبت به گذشته کمتر شاهد اين مساله هستيم به خاطر جلوگيري از توليد و تو



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |