پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12450 14:48 1394/02/16
ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۱۷ اردیبهشت

ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۱۷ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۱۷ اردیبهشت

ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۱۷ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

صدور پروانه ساخت ۲ مرحله‌ای می‌شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بررسی پیشنهاد صدور ۲ مرحله‌ای پروانه ساخت ساختمان، تا پایان تابستان خبرداد.محمد سالاری در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: مدل و الگویی جدید در ارتباط با صدور پروانه و پایان کارهای ساختمانی درکل کشور به ویژه تهران ارایه شده است.پروانه اولیه یا به عبارت دیگر پروانه شهرسازی و پروانه مرحله دوم یا پروانه نهایی ساختمان است.پروانه مرحله دوم زمانی صادر می‌شود که مالک و کارفرمای ملک تمامی بررسی‌های لازم را در جهت جدی بودن در احداث ساختمان انجام داده‌اند.

انعقاد قرداد هند و ایران برای ساخت بندر

با تمایل دولت هند برای توسعه روابط تجاری با آسیای مرکزی، این کشور فشارهای آمریکا برای عدم امضای قرارداد با ایران را نادیده گرفته و قصد دارد برنامه اش برای ساخت یک بندر در جنوب شرقی ایران را عملی کند.هند و ایران در سال ۲۰۰۳ توافق کردند اما این توافق به دلیل تحریمهای غربی پیشرفت چندانی نداشت.اکنون توافقنامه‌های زیرساخت و انرژی نخست وزیر هند را واداشته است سریعا توافقهای تجاری با ایران و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس امضاء کند.

حجم دو برابری بسته های جدید نوترینو

اپراتور اول تلفن همراه کشور، ضمن حفظ بسته های فعلی، از ارائه بسته های اینترنتی جدید نوترینو از ۱۷ اردیبهشت با ترافیک هدیه معادل ترافیک خریداری شده خبر داد.به گزارش اداره کل ارتباطات به منظور ارائه بسته های اینترنتی متنوع و مقرون به صرفه، همراه اول بسته هایی جدید در دو کلاس سرعتی «پایه» و «حرفه ای» در قالب بسته های آلفا و آلفا+ ارائه کرده است که مشترکین می توانند با خرید یکی از بسته های آلفا+، به اندازه حجم ۲بسته(بسته شبانه روزی+ بسته شبانه) از اینترنت همراه استفاده کنند.

تخفیف ۲۰ درصدی بلیت قطارهای مسافری مهتاب

شرکت قطارهای مسافری مهتاب سیر جم بلیت قطارهای خود را درمسیر تهران –مشهد و بالعکس با تخفیف عرضه خواهد کرد. تخفیف درنظر گرفته شده درمسیرهای یادشده به میزان ۲۰ درصد درنظر گرفته شده تا دهم خرداد ماه سال جاری همه روزه ارائه خواهد شد . شرکت مهتاب سیر جم با دارا بودن ۱۲۸ واگن مسافری ۶ تخته و جابجایی ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در سال علاوه بر مسیر تهران – مشهد، در مسیرهای تهران –شیراز، تهران _ خرمشهر، تهران_ اندیمشک و اهواز مشهد و بالعکس فعالیت می کند.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |