جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11306 14:45 1394/01/15
ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۱۶ فروردین

ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۱۶ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۱۶ فروردین

ستون اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۱۶ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کاهش ۲۵ درصدی تعرفه مکالمات بین‌الملل با دوصفر

شرکت ارتباطات زیرساخت از اول فروردین ماه ۹۴ تعرفه مکالمات بین الملل از طریق دوصفر را در مسیرهای پرترافیک ۲۵ درصد کاهش داد. اسماعیل رادکانی - معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت - افزود: با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات، برای کاهش هزینه‌های ارتباطی هموطنان این شرکت اقدام به کاهش تعرفه‌های مکالمات بین الملل کرده است.وی در ادامه گفت: این اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت امکان برقراری مکالمات بین الملل را با کیفیت بالا، اطمینان و امنیت بیشتر برای هموطنان، فراهم می کند.

مسافرت ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر با ناوگان عمومی

معاون دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن تشریح عملکرد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای در ۹۵ درصد زمان طرح نوروزی٬ گفت: ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار مسافر در این ایام با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جا به جا شده اند. نیما شهرزاد افزود: از ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۴ فروردین ۹۴ ، تعداد ۶۱۵ هزار سفر انجام شد که ۳۳ درصد سفرها با اتوبوس٬ ۱۹ درصد سفرها با مینی بوس و میدل باس و ۴۸ درصد سفرها با سواری کرایه بود.

کاهش تاخیر در ناگاون حمل و نقل هوایی در نوروز

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش ۳ تا ۴ درصدی تاخیرهای پروازی در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تقریبا هیچ پروازی به علت نبود هواپیما لغو نشد. مرتضی دهقان با اشاره به وضعیت پروازهای نوروزی با بیان اینکه امسال ترافیک پروازی نسبت به نوروز ۹۳ روان تر بود، اظهار داشت: علیرغم اینکه شرایط جوی در ایام نوروز مقداری نامساعد و در پروازها تاثیرگذار بود آمارها نشان دهنده کاهش تاخیرهای پروازی سفرهای نوروزی است.

ورود نسل جدید نیروگاه‌های بخار ۶۰۰ مگاواتی

مجری طرح نیروگاه‌های بخار سازمان توسعه برق ایران از ورود نسل جدید نیروگاه‌های بخار به صنعت نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: واحدهای بخار ۶۰۰ مگاواتی در کشور ساخته می‌شود. مصطفی علی ربانی اظهار داشت: تعدادی نیروگاه بخاری در برنامه اجرایی سازمان توسعه برق ایران تعریف شده است که حدود ۶۲۰۰ مگاوات است اما متاسفانه به‌دلیل تنگناهای مالی، پیشرفت زیادی در این بخش نداشته‌ایم. وی تصریح کرد: تاکنون حتی تجهیزات اصلی برخی نیروگاه‌ها همچون توربین به سایت موردنظر حمل شده است و ساخت ژنراتور این نیروگاه‌ها در سال آینده به سرانجام می‌رسد.

کنترل آب های سطحی راه حلی برای بحران آب

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بارش‌های فراوانی که در روزهای گذشته مناطق مختلف کشور را تحت تأثیر قرار داده،بر لزوم جمع‌آوری این آب‌ها و ذخیره‌سازی آنها برای مصارف مختلف تأکید کرد.هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: با توجه به این‌که بیلان بارندگی در بسیاری از نقاط کشورمنفی است وزارت نیرو باید حداکثر استفاده را از بارندگی‌ها ببرد تا بهره‌وری بالا برود.او ادامه داد: جمع‌آوری آب نیاز اولیه بخش تولید است و ما باید با کنترل‌ آب‌های سطحی، مصارف آب شرب، کشاورزی و صنعتی را تأمین کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |