جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11895 13:42 1394/01/30
ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پیام آمریکایی ها به خودروسازان ایرانی

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از ارسال پیام خودروسازان آمریکایی به خودروسازان ایرانی و ابراز تمایل آنها برای حضور در ایران خبر داد.ساسان قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان آمریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ اند. وی افزود: در این زمینه شنیده می‌شود که آمریکایی‌ها مطالعات بازارسنجی برای حضور در ایران را نیز آغاز کرده‌اند و آماده‌اند با رفع تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

کاهش ۲۵ درصدی مطالعات آزمایشگاهی مواد معدنی

مدیرعامل یک شرکت آزمایشگاهی مواد معدنی گفت: در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ حدود ۲۵ درصد کاهش در حجم نمونه های مواد معدنی داشتیم.مهدی شکوریان در گفتگو با معدن۲۴ با بیان این مطلب گفت: یکی از دلایل اصلی آن رکود بخش معدن و فعالیت های معدنی کشور بود و دلیل دیگر سیاست های نادرست رقابتی دولت در بخش آزمایشگاه های مواد معدنی به خصوص از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور.

تولید خودرو از مرز یک میلیون و ۱۳۰هزار دستگاه گذشت

تولید انواع خودرو در سال ۹۳به بیش از یک میلیون و ۱۳۰هزار دستگاه رسید. وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد: ۹۵۸هزار و ۳۳۵دستگاه خودروی سواری در سال ۹۳تولید شد که نسبت به سال ۹۲، بیش از ۵۳درصد رشد داشت.در همین حال، وانت ۱۵۰هزار و ۹۲۹؛ کامیون ۲۰هزار و ۲۳۹، اتوبوس ۴۸۲و مینی بوس ۱۷۹دستگاه تولید شد.

عرضه اول محصول پنبه تراریخته در سال جاری

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از آزمایشات مزرعه‌ای برای تولید محصول پنبه تراریخته برای اولین بار در سال گذشته و از عرضه این محصول در سال جدید به بازار خبر داد.دکتر بهزاد قره‌یاضی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: در بیوتکنولوژی علاوه بر اینکه از سم استفاده نشده است؛ برداشت محصول به گونه ای است که صرفه اقتصادی دارد.

تولید خوراک دام در ۱۷کارخانه متوقف شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۱۷کارخانه تولید خوراک دام و طیور به علت وجود فلزات سنگین در محصول تولیدی متوقف شد. مهدی خلج با اشاره به اینکه این کارخانه ها درحال اصلاح خط تولید خود هستند افزود: این کارخانجات پس از دریافت اخطار وتوقیف خط تولید ملزم شدند اسید فسفریک خوراکی را جایگزین اسید فسفریک صنعتی کنند و فقط در این صورت مجوز تولید مجدد را دریافت خواهند کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |