جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 12069 06:19 1394/02/06
ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۰۶ اردیبهشت

ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۰۶ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۰۶ اردیبهشت

ستون اخبار کوتاه کسب و کار ۰۶ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

توقف تولید پنج مدل سواری داخلی

اسفند ماه ۱۳۹۳ تولید پنج مدل سواری داخلی به صفر رسید. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید مگان از ۷۱ دستگاه در اسفند ۱۳۹۲، به صفر کاهش یافت.در این مدت تولید وولیکس C30 دنده‌ای ELITE از ۱۲ دستگاه در اسفند ۱۳۹۲، به صفر رسید.اسفند ماه سال گذشته تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰ سه سیلندر نیز از ۳۰۴ دستگاه در اسفند ۱۳۹۲، به صفر کاهش یافت.در این مدت تولید مزدا۳ نیز از ۲۰ دستگاه در اسفند ۱۳۹۲ به صفر رسید.تولید سواری آسا (B50) نیز از هفت دستگاه در اسفند ۱۳۹۲، به صفر کاهش یافت.

کاهش نرخ سود تسهیلات به صلاحتولید نیست

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و اینکه این کاهش به نفع تولید نیست، گفت: تغییر بدون برنامه نرخ‌های بانکی کار صحیحی نیست.حمیدرضا اشرف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنااظهار کرد: در حال حاضر نرخ تورم در کشور ۱۵ درصد و نرخ سود‌ تسهیلات ۲۰ تا ۲۲ درصد است که فاصله‌ی بین این دو رقم نرخ بهره واقعی را نشان می‌دهد.

هشدار استاندارد درباره روغن زیتون وارداتی

مدیر کل اداره استاندارد تهران نسبت به مصرف روغن زیتون وارداتی با نام تجاری "SPAINOO" که روغن تفاله زیتون و غیرخوراکی است، هشدار داد.مسلم بیات با اشاره به این‌که روغن تفاله زیتون با برند‌های مختلف از اسپانیا و ترکیه وارد کشور می‌شوند، گفت: این روغن در حال حاضر و براساس استاندارد ملی مصرف خوراکی ندارد.

مردم مسئول هزینه های بالای خودروسازان نیستند

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: مصرف‌کنندگان ایرانی نباید تاوان بالا‌بودن هزینه‌های خودروسازان داخلی را پرداخت کنند.محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سوء مدیریت، پایین‌بودن بهره‌وری و نیروی مازاد کاری، از جمله دلایل بالا‌بودن هزینه‌های تولید خودرو در کشور است، خاطر نشان کرد: متاسفانه خودروسازان به جای برنامه‌ریزی برای کاهش این هزینه‌ها، تنها به دنبال دریافت آن از مشتریان محصولاتشان هستند.

پرداخت تسهیلات بدون محدودیت به شناورسازان

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از پرداخت تسهیلات بدون محدودیت به سازندگان شناور خبر داد و گفت: میزان پرداخت تسهیلات به نوع پروژه بستگی دارد.حسین فاضل گفت: صاحبان شناور که نیازمند وام تعمیرات هستند می توانند با مراجعه به صندوق توسعه صنایع دریایی از تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۱۴ تا ۱۵ درصد بهره مند شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |