سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 65257 18:44 1396/05/02
سامانه تجارت الکترونیک دولت گامی در جهت شفافیت و مبارزه با رانت و فساد

سامانه تجارت الکترونیک دولت گامی در جهت شفافیت و مبارزه با رانت و فساد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سامانه تجارت الکترونیک دولت گامی در جهت شفافیت و مبارزه با رانت و فساد

سامانه تجارت الکترونیک دولت گامی در جهت شفافیت و مبارزه با رانت و فساد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد:

مهناز اسماعیلی-رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حجم معاملات دولت در سال جاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: این بازار بزرگ در صورت نبود نظارت کافی دولت و شفاف سازی، با مشکلاتی مواجه خواهد شد. به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، رمضانعلی صادق زاده در نشست خبری با موضوع تشریح شیوه کار و اهداف سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) افزود: استفاده از سامانه تجارت الکترونیک دولت، شفافیت، مبارزه با رانت و فساد، حمایت از تولید داخل و توسعه عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. صادق زاده تصریح کرد: شفافیت، مبارزه با فساد و رانت، حمایت از تولید داخلی و گسترش عدالت اجتماعی چهار رکن استفاده از این سامانه است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در پیاده سازی سامانه تدارک الکترونیکی دولت از تجارت کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، ژاپن و کره جنوبی استفاده و پیاده سازی شده است. وی بیان داشت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت سه حوزه خرید، مناقصه و مزایده را تحت پوشش قرار می دهد، سقف معاملات کوچک در این سامانه ۲۲ میلیون تومان تعریف شده که خریدهای کمتر از ۱۰ درصد این سقف، نیازی به ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ندارند. صادق زاده ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن فرآیند جذب مشاور خارجی و مزایده های بین المللی برنامه آینده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.

اجرای طرح رجیستری تلفن همراه تا مهرماه

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت درباره‌ زمان اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، اظهار کرد: تا پیش از این قرار بود که این طرح در اوایل تیرماه به اجرا برسد، اما این طرح از جانب وزارت ارتباطات به یک پیمانکار سپرده شده است که بنابر اعلام این پیمانکار و صحبت‌های انجام شده زمان قطعی اجرای طرح رجیستری همراه آخر مهرماه سال جاری اعلام شده است. صادق زاده همچنین با اشاره به دیگر طرح‌های مربوط در این زمینه، اظهار کرد: نماد رجیستری، شناسه کالا و کد رهگیری کالای وارداتی سه طرحی هستند که در قبال کالاهای وارداتی به اجرا در خواهند آمد و ما سعی خواهیم کرد از تجربیاتی که طرح‌های شکست خورده قبلی در این زمینه داشته‌اند استفاده کنیم تا به بهترین شکل ممکن به اهداف تعریف شده برای اجرای این طرح‌ها دست پیدا کنیم. وی با اشاره به تجربه ناموفق اجرای طرح رجیستری در دولت قبل، عنوان کرد: طرح رجیستری تلفن همراه در مقاطعی از دولت قبل اجرا شد، اما این طرح با شکست روبه‌رو شد و علت آن شکست این بود که کد رجیستری که برای تلفن‌های همراه صادر می‌شد قابل کپی برداری بود و گاها مشاهده می‌کردیم به جای یک دستگاه چند هزار دستگاه از یک کد رجیستری استفاده می‌کردند که این موضوع باعث شد تا عملا اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از کنترل دولت خارج شود و در نهایت این طرح با شکست روبه‌رو شود.

۲۰۰ شرکت شرایط ورود به اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی را دارند

صادق زاده در این باره افزود: افرادی که متقاضی ورود به کسب‌و کارهای اینترنتی هستند نیاز دارند در کنار کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این وزارتخانه و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی که به آنها مجوز فعالیت تجاری در فضای مجازی را می‌دهد، مجوزهایی را هم از وزارت ارشاد، سازمان مشاغل خانگی و موارد دیگری از این قبیل داشته باشند که در این زمینه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی استعلام‌های اولیه‌ای را که برای مجوزهای خود دریافت می‌کند را به صورت الکترونیکی برای سازمان‌های مربوطه ارسال کرده تا فرآیند صدور مجوزهای مختلف برای افراد متقاضی به حداقل زمان ممکن برسد. وی با اشاره به شرکت‌هایی که می‌توانند در اتحادیه کسب و کارهای الکترونیکی فعالیت داشته باشند، ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی دارای پروانه کسب هستند و می‌توانند به محض تشکیل اتحادیه به عضویت آن در بیایند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |