پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2557 09:04 1393/03/27
سال ۹۳ وام ازدواج پرداخت نمی‌شود

سال ۹۳ وام ازدواج پرداخت نمی‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سال ۹۳ وام ازدواج پرداخت نمی‌شود

سال ۹۳ وام ازدواج پرداخت نمی‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی گفت: در بودجه سال ۹۳ هیچگونه اعتباری برای پرداخت وام ازدواج در نظر گرفته نشده و در سال جاری وام ازدواج پرداخت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا شیخ‌زاده روز دوشنبه در نشست رسانه‌ای جشنواره جوانان جهادی خراسان رضوی که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهارکرد: در سال‌های ۹۱ و ۹۲، بانک‌ها در حوزه پرداخت وام ازدواج فعالیت خاصی نداشتند و در سال جاری نیز به دلیل عدم پیش‌بینی اعتبار برای پرداخت وام ازدواج در بودجه، وام ازدواج به جوانان پرداخت نمی‌شود. بنابراین وزارت ورزش و جوانان درصدد است از خیران ازدواج برای این منظور کمک بگیرد.
وی با بیان اینکه وام ازدواج به طور کلی مساله کارشناسی شده‌ای نیست، عنوان کرد: یکسان بودن مبلغ این وام برای همه اقشار منطقی نیست، زیرا هزینه‌های یک فرد روستایی و شهری برای ازدواج بسیار متفاوت است.
شیخ‌زاده افزود: از ۱۰ روز پیش برای اولین بار مساله خیران ازدواج مطرح شده که اداره کل ورزش و جوانان به طور مستقیم به این امر ورود پیدا نکرده است اما با کمک خیران کمک‌هایی برای ازدواج جوانان جمع‌آوری خواهد شد.
معاون امور فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان در خصوص اوقات فراغت نیز گفت: این اداره کل برای اوقات فراغت حدود ۲۰ میلیون تومان اعتبار دارد، اما شنیده‌ام که شهرداری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در این زمینه فعالیت‌های خوبی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: طرح اوقات فراغت با کمک دستگاه‌های مرتبط در ۲۳ بخش مختلف پیگیری می‌شود که یکی از جذاب‌ترین این بخش‌ها ورزش است.
شیخ‌زاده تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و وزارتخانه ورزش و جوانان هیچ‌گونه مجوزی برای سایت‌ها و ادارات همسریابی صادر نکرده‌اند، اما مراکز مشاوره ازدواج زیر نظر این اداره در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در حال حاضر ۲۵ مرکز مشاوره ازدواج در مشهد فعالیت می‌کنند که به مراجعان در حوزه تحکیم خانواده و ازدواج مشاوره می‌دهند.
شیخ‌زاده با بیان اینکه آمار دقیقی از سایت‌های همسریابی فعال در استان در دست نیست، اظهار کرد: تاکنون نیروی انتظامی با هفت سایت همسریابی غیرمجاز برخورد کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |