پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 163877 12:48 1400/09/10
سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل مالی مواجه است

سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل مالی مواجه است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل مالی مواجه است

سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل مالی مواجه است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، علی اکبر صفایی در جلسه شورای مدیران سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی بسیاری از کشورها طی سال‌های اخیر با روند منفی مواجه شده است، اظهار داشت: این مساله بر تولید ناخالص داخلی کشورها اثرگذار بوده و تأثیر منفی آن را بر حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل دریایی شاهد هستیم و برخی بخش‌های این حوزه آسیب جدی دیده‌اند هرچند به تدریج شاهد بهبود وضعیت به دلیل افزایش نرخ‌های حمل کانتینر و نه افزایش چشمگیر تقاضا برای حمل کانتینر هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه این سازمان یک تکه از پازل کشور است و نمی‌توان آن را جدا از مباحث کلان اقتصادی ایران دید، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، در شرایط کنونی با مشکل مالی مواجه است اما در تلاش هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم و مانع از آسیب رسیدن به سازمان شویم.

صفایی با تاکید بر اینکه در حوزه دریایی و بندری باید فعالیت جهادی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید با نگاه ایثارگرانه فعالیت‌ها را در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم و شاهد تأثیر این اقدامات در بخش صادرات، واردات و… باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم و در این رابطه فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم تا فارغ التحصیلان متخصص در حوزه دریا و مهندسی کشتی را جذب کنیم و عقب افتادگی صورت گرفته طی ۱۰ ساله گذشته را جبران کنیم.

ایجاد آسایش و اشتغال‌آفرینی برای ساکنان حاشیه بنادر کوچک

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات خدمات دریایی و بندری نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد، گفت: در بنادر کوچک می‌توانیم با اقدامات کوچک زمینه ساز اشتغال و آسایش مردم محلی شویم.

صفایی با اشاره به اینکه باید ظرفیت سازی جدیدی در سواحل کشور مدنظر قرار گیرد، گفت: پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری نیمه کاره باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و اینگونه شاهد بهبود شرایط اشتغالزایی باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر، همچنین بر تبادل کاری با همسایگان به عنوان یک رویکرد مهم سازمان بنادر و دولت تاکید کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |