جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 9037 16:06 1393/10/23
سازمان استاندارد بآزمایشگاه سنجش کیفیت خودرو ندارد!

سازمان استاندارد بآزمایشگاه سنجش کیفیت خودرو ندارد!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سازمان استاندارد بآزمایشگاه سنجش کیفیت خودرو ندارد!

سازمان استاندارد بآزمایشگاه سنجش کیفیت خودرو ندارد!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: مشاور امور ارتباطات ملی و بین الملل رییس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان از وجود آزمایشگاه حمل و نقل، برای سنجش وضعیت استاندارد خودروها بی بهره است

'امیدعلی مسعودی' روز سه شنبه در نشستی خبری، گفت: این سازمان آزمایشگاه مجهز و روزآمدی در حوزه حمل و نقل جاده ای ندارد تا آزمایش های لازم در حوزه استاندارد را بر روی خودروها انجام دهد.

وی افزود: اکنون تنها ایران خودرو و سایپا، به عنوان دو خودروساز عمده کشور آزمایشگاه هایی در این خصوص دارند ولی آزمایش های آنها دقت لازم را ندارد و تامین کننده نیاز کشور نیست.

مسعودی روزآمد کردن آزمایشگاه حوزه حمل و نقل جاده ای کشور را ضروری خواند و بدون اشاره به رقمی خاص، گفت: برای راه اندازی این آزمایشگاه به اعتبار کلانی نیاز است که ما راه اندازی آنرا در برنامه های اولویت دار سال آینده سازمان گنجانده ایم.

وی از برنامه سازمان ملی استاندارد و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای اتصال آزمایشگاه های کنترل کیفیت کشور خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح، بیشتر آزمایش های مورد نیاز در داخل انجام و از خروج ارز از کشور ممانعت می شود.

مشاور رییس سازمان ملی استاندارد، ترغیب مردم به مشارکت و همکاری با این بخش را از دیگر برنامه های این سازمان خواند و گفت: ما می خواهیم بتدریج ازبار بازرسی خود کاسته و هرچه بیشتر از کمک مردم برای برخورد با متخلفان بهره بگیریم.

مسعودی افزود: باید مشارکت مردم با این سازمان به گونه ای سازماندهی شود تا خود مردم تشخیص دهند که استاندارد لازم در کالای تولید شده رعایت می شود یا نمی شود.

وی در عین حال با اشاره به پهناوری کشور و ورود مقادیر زیادی کالای قاچاق، کنترل کامل بر ورود کالا را کاری سخت عنوان کرد و افزود: بهترین راه کار برای استفاده نکردن از کالاهای قاچاق و فاقد استاندارد، ترویج فرهنگ استاندارد در میان مردم است.

مسعودی گفت: کالاهایی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند بازرسی شده و استانداردهای لازم کیفیت را دارند.

مسعودی افزود: اکنون سازمان ملی استاندارد با 37 کشور تفاهمنامه رعایت استاندارد کالا را امضا کرده و کالاهای وارد شده از این کشورها استاندارد لازم را دارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |