پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 168585 13:48 1400/10/19
ساخت ۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع

ساخت ۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ساخت ۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع

ساخت ۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، افزایش ۳۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی کشور یکی از برنامه‌هایی است که «علی اکبر محرابیان» به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم آن را اعلام کرد و براساس آن مقرر شد که احداث ۱۰ هزار مگاوات آن توسط صنایع انجام شود.

براین اساس و با هدف اجرایی شدن این هدف، ۱۹ مهرماه امسال وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندند که برپایه آن صنایع بزرگ کشور می‌توانند برای تامین نیازهای برقی خود برای ساخت نیروگاه اقدام کنند.

اکنون و براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از سوی سرمایه‌گذاران صنایع معدنی با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده، به‌طوری که پنج‌هزار و ۳۰۰ مگاوات از ظرفیت احداث نیروگاه در راستای تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت صمت به مرحله انعقاد و مبادله قرارداد رسیده است.

«سید زمان حسینی» افزود: در جلسه وزیر نیرو با دست اندرکاران و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، موضوع تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت در مدت زمان ۸۵ روز از دوره پیشبرد اجرای این طرح، ۴۴ درصد پیشرفت داشته و انتظار می‌رود بعد از امضای قرارداد، عملیات اجرایی نیز به سرعت آغاز شود.

وی ادامه‌داد: در این جلسه پس از شنیدن سخنان سرمایه‌گذاران، ۱۵ استان برای احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی تعیین شده و در این زمینه آنها درخواست تسریع و تسهیل کردن صدور مجوزهای لازم برای ساخت این پروژه‌ها و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را داشتند.

حسینی خاطرنشان‌کرد: وزیر نیرو همچنین دستور صدور مجوز تخصیص سوخت و محیط زیست برای احداث نیروگاه‌های حرارتی  را صادر و ساتبا را به ایجاد ساز و کار لازم برای سرمایه‌گذاری صنایع معدنی به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در قالب الحاقیه به تفاهم‌نامه ملزم کرد.

چندی پیش وزیر نیرو  گفت: یکی از برنامه های مهم و محوری وزارت نیرو توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور متناسب با تقاضا است و در این خصوص ایجاد ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |