جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 133456 09:57 1399/11/28
ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه شهر زاهدان

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه شهر زاهدان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه شهر زاهدان

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه شهر زاهدان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، تابش شامگاه دوشنبه در نشست گزارش عملکرد طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر زاهدان با اشاره به اینکه ۱۰ هزارواحد مسکونی طبق مصوبه باید ساخته و وام مربوطه داده شود اظهارداشت: ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در زمینه عمرانی در این مناطق مصوب شده که از این میزان تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با اعتبارات تخصیص یافته برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در زاهدان که توسط شهرداری، بنیاد مسکن و راه شهرسازی انجام شده چهره این مناطق تغییر کرده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و معلوم نیست که این فرصت‌ها دیگر تکرار شود افزود: تخصیص اعتبارات عمرانی در مناطق حاشیه شهرها سودی برای برای بازسازی خانه‌های مسکونی مردم ندارد بلکه باید برای این خانه‌ها پروانه ساخت اخذ و سپس به بانک برای دریافت وام معرفی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شرایط همیشه این‌گونه نیست و فرصت‌ها بویژه در حوزه شهر زاهدان و چابهار اگر به موقع استفاده نشود حتما آسیب خواهد بود.

احمدعلی موهبتی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی سال ۹۷ همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری امضا شد در آن وظایفی برای همه در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها تاکید بر اینکه استانداری مکلف است سازوکار لازم را برای واگذاری زمین‌های متعلق به شهرداری در منطقه هدف بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان را فراهم کند.

وی با اشاره به ساخت ۱۱ هزار مسکن اقشار محروم روستایی که توسط بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان در حال انجام است گفت: معرفی به بانک بیش از ۱۱هزار، پی‌کنی ۲ هزارو ۷۳۸، فونداسیون ۲ هزارو ۴۴۱، اسکلت پنج هزارو ۵۵۳،سقف هشت هزار و ۱۳۲ و درب و پنجره ۶ هزارو ۳۶۵ واحد انجام شده که این مهم نشان می‌دهد که کار با وجود این پراکندگی که در سطح روستاهای این استان بوده انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه سیل به رغم مشکلات و گرانی‌های به وجود آمده عملکرد بنیاد مسکن خوب و قابل تقدیر است تصریح کرد: ولی نگرانی از بابت افزایش قیمت‌ها وجود داشت که با این افزایش تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض قطعا کمک‌کننده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شهر زاهدان بعد از مشهد بیشترین حاشیه‌نشین را در کشور از نظر مساحت به خود اختصاص داده و به تناسب سرانه جمعیت این شهر در کشور مقام نخست حاشیه‌نشینی را دارد.

امین‌عدیلی افزود: ۴۴درصد از جمعیت این کلانشهر معادل ۲۶۰ هزار نفر ساکن حاشیه و بافت‌های ناکارآمد شهری هستند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه‌نشینی زاهدان بیان کرد: تعداد کل قطعات براساس عکس هوایی ۳۳ هزارو ۸۰۶، خانوارهای شناسایی شده و ثبت در سامانه ۱۸ هزارو ۲۱۵ و تعداد خانوار واجد شرایط که تکمیل پرونده کرده‌اند هفت هزارو ۳۶۶مورد است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد کل معرفی به شهرداری ۶ هزارو ۸۸۰، سند صادر شده ۵۱۲، پروانه صادر شده ۲۳۱، معرفی به بانک ۳۲۶، واحدهای درحال ساخت ۱۸۵، تخریب و آواربرداری ۱۸۴، پی‌کنی ۱۸۴، آرماتوربندی ۱۶۳، فونداسیون ۱۴۳، اجرای اسکلت ۱۰۶، اجرای سقف ۸۰ و اجرای نما ۳۸ مورد است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |