پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 14753 14:47 1394/05/20
ساخت و ساز در کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است

ساخت و ساز در کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ساخت و ساز در کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است

ساخت و ساز در کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس کانون انبوه سازان ایران :

گروه امورزیربنایی

Infrastructures@jahaneghtesad.com

رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران گفت: در مقایسه با سال ۹۱ ساخت و ساز در کشور ۷۰ درصد کاهش یافته و طی سه سال گذشته انبوه سازان هیچ پروژه بزرگی را آَغاز نکرده اند.

جمشید برزگر در گفت و گو با خبرنگاران از مخالفت بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات به انبوه سازان برای احداث واحدهای مسکن خبرداد و گفت: بانک مرکزی با پرداخت تهسیلات به انبوه سازان و انتقال آن به خریداران مخالف است در حالی که هم اکنون بیشتر خریداران به دنبال خرید واحدهای مسکونی وام دار هستند.

وی اظهار داشت: انبوه سازان آمادگی استفاده از تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در شهرهای کوچک هستند اما تا کنون نتوانسته اند از این تسهیلات بانکی استفاده کنند.

برزگر تاکید کرد: بانک ها برای پرداخت این تسهیلات سود ۲۵ درصدی را خواستار هستند در حالی که این تسهیلات باید با سود ۱۴ درصدی در اختیار انبوه سازان قرار بگیرد تا بتوانند نسبت به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای کوچک اقدام کنند.

وی گفت: پیشنهادهای زیادی را برای رونق بازار مسکن به دست اندرکاران ارائه داده ایم زیرا هم اکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد مردم در شهرهای بزرگ مستاجر هستند و دولت برای خانه دار شدن این قشر باید برنامه ریزی مناسبی را داشته باشد.

رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی انبوسازان مسکن و ساختمان ایران یادآور شد: دولت باید به بخش مسکن توجه ویژه ای داشته باشد و با حمایت های خود آن را از رکود فعلی خارج کند تا دهک های میانی جامعه بتوانند برای خود سرپناهی را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به انبوه سازان و انتقال آن به خریداران مسکن در خروح بازار مسکن از رکود تاثیر گذار خواهد بود زیرا افزایش ساخت و ساز درکشور بخش های مختلف اقتصادی را نیز بیش از پیش فعال خواهد کرد.

وی گفت: علیرغم امضای موافقتنامه ای توسط انبوه سازان با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران متاسفانه تاکنون در زمینه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر نتوانسته ایم کاری انجام دهیم و همچنان به دنبال اجرای پروژه های بزرگ ساخت و ساز در کشور هستیم.

وی در پایان یادآور شد: دهک های بالای جامعه همواره می توانند مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند اما دهک های میانی جامعه نیازمند حمایت دولت برای افزایش قدرت خرید آن ها هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |