جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 158237 11:06 1400/07/26
زنجیره عرضه تا ۱ سال دیگر دامنگیر اقتصاد انگلیس است

زنجیره عرضه تا ۱ سال دیگر دامنگیر اقتصاد انگلیس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زنجیره عرضه تا ۱ سال دیگر دامنگیر اقتصاد انگلیس است

زنجیره عرضه تا ۱ سال دیگر دامنگیر اقتصاد انگلیس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌ گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، نظرسنجی از مقامات مالی شرکت‌های برتر انگلیس نشان می‌دهد اکثر آنها عقیده دارند مشکلات زنجیره عرضه در این کشور همچنان بر بهبود اقتصاد از بحران کرونا تأثیر گذاشته و یک‌سال دیگر ادامه خواهد داشت.
  • در شرایطی که بانک مرکزی انگلیس تلاش می‌کند برآورد کند افزایش اخیر در نرخ تورم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اکثر مقامات مالی این کشور عقیده دارند تورم تا 2 سال دیگر بالاتر از 2٫5 درصد خواهد بود.
  • بانک مرکزی انگلیس در ماه اوت نرخ تورم دوساله را کمی بالاتر از 2 درصد پیش‌بینی کرده بود، اما تورم در چند ماه آینده را 4 درصد تخمین می‌زند.
  • اقتصاد انگلیس از آن زمان بیش‌از پیش تحت تاثیر کمبود عرضه و همچنین کمبود نیروی کار قرار داشته که به‌خاطر قوانین مهاجرت پس‌از خروج از اتحادیه اروپا شدیدتر شده‌است.

 حالا انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را برای اولین‌بار از آغاز همه‌گیری کرونا در سال جاری میلادی یا اوایل 2022 افزایش دهد.

بسیاری از مقامات مالی انگلیس قصد دارند هزینه‌های سرمایه‌ای را افزایش دهند. این خبر بسیار مورد استقبال بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس قرار گرفته که در این ماه بسیاری از کارفرمایان را به‌خاطر حمایت از نیروی کار مهاجر سرزنش کرده بود.

تاثیر همه‌گیری کرونا، خروج از اتحادیه اروپا و انتقال به سمت انرژی‌های پاک بر اقتصاد انگلیس، باعث افزایش طرح‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری شده‌است.

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس یک استراتژی جدید صنعتی در 27 اکتبر در بودجه این کشور لحاظ کرده که شامل تشویق سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال و همچنین سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |