جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14633 13:55 1394/05/14
زمین و خانه های کلنگی از چشم افتاد

زمین و خانه های کلنگی از چشم افتاد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زمین و خانه های کلنگی از چشم افتاد

زمین و خانه های کلنگی از چشم افتاد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بهار خزانی درحوزه معاملات مسکن

گروه امورزیربنایی

Infrastructures@jahaneghtesad.com

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران در بهار سال ۹۴ نسبت به فصل قبل ۳۵٫۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۱٫۲درصد کاهش داشته است.

به گزارش جهان اقتصاد از گزارش قیمت هر مترمربع فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی برای بهار ۹۴ که توسط مرکز آمار ایران انتشار یافته، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۴۰۸۴ هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل۰٫۱ درصد کاهش یافته و نسبت به فصل مشابه سال قبل فاقد هرگونه تغییر قابل ملاحظه ای است.

بیشترین و کمترین قیمت یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۸۹۰۴۴ هزار ریال و در منطقه سه و کمترین آن در حدود ۱۴۱۰۳ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل ۱۰۰۰۰ هزار ریال درمنطقه ۲۰ و حداکثر ۲۵۰۰۰۰هزار ریال در منطقه یک بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان های کلنگی در مناطق مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه سه با ۸٫۲ درصد بیشترین و منطقه ۲۱ با یک درصد دارای کمترین سهم می باشند.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۹۴۲۱۴ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۷٫۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۴٫۴درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۸٫۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٫۲ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۳۲۴۴۰۷ ریال در منطقه یک و کمترین آن ۱۰۰۰۱۲ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.

تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۲۷۲۷ ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۹۲۵۰۰۰ ریال در منطقه ۲ بوده است.

همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه پنج با ۱۴٫۲ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۲ با ۱٫۳درصد دارای کمترین سهم می باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |