جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9281 16:15 1393/10/28
زمینه های همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل بیشتر است

زمینه های همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل بیشتر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زمینه های همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل بیشتر است

زمینه های همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل بیشتر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که زمینه‌های همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل بیشتر از اصولگرایان است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره این که کدام یک از جریان های سیاسی می‌توانند با استفاده از ظرفیت های موجود بیشتر به سمت وحدت حرکت کنند و در انتخابات آینده شانس بالاتری داشته باشند اظهار کرد: الان نمی توان به طور دقیق در مورد این مسئله قضاوت کرد. چون در نوع مسائل کمتر و بیشتر مفهوم روشنی ندارد، ولی در کل زمینه‌های همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل بیشتر است، چون روحیه انحصار طلبی در آن ها کمتر وجود دارد و روحیه ملایمت و دوستی با یکدیگر را به نسبت به افراطیون جناح دیگر بیشتر دارند.
وی در ارزیابی خود از فضای سیاسی موجود پس از برگزاری همایش های دوجریان اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت:‌فضای سیاسی را به نحوی می‌بینم که هر دو طیف به اعتدال خواهند رسید چرا که هر دو گروه چاره ای ندارند تا الزامات سیاسی فضای موجود در کشور را بپذیرند و آن هم چیزی جز اعتدال نیست. در چنین فضایی مجالی برای افراطیون وجود ندارد و چاره ای جز همراهی با مسیر اعتدالی دولت تدبیر و امید نیست که به نظرم هر شخصی این راه را برود برای مجلس آینده شانس بیشتری خواهد داشت.
این عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در پاسخ به این سوال که دو جریان اصلی کشور باید چطور رفتار کنند تا اشتباهان گذشته برای آن‌ها تکرار نشود تاکید کرد:‌ باید شخصیت های معتدل دو جناح که نظام جمهوری اسلامی ، قانون اساسی ، ولایت فقیه ، اسلام و ایران را قبول دارند، در صحنه باشند و اعتدالیون عاقل و اندیشمند هر دو گروه میدان داری صحنه را بر عهده بگیرند تا فرصتی به افراطیون ندهند. اگر چنین فضایی شکل بگیرد بسیاری از اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل حتی می‌توانند با هم ائتلاف کنند.
غرویان در پایان اظهار کرد: هر دو گروه باید انحصار طلبی را کنار بگذارند چون این کار تا کنون جواب نداده است. روحانیون و غیر روحانیون دو گروه و کسانی که اهل محبت ،‌عاطفه ، صلح و دوستی هستند می‌توانند میدان داری کنند، اما انحصار طلبان ، خودمحوران و آن‌ها که فقط خودشان را برحق می بینند و دیگران را باطل می‌دانند نمی توانند محور وحدت قرار گیرند.اگر شخصیت های عاقل و معتدل درصحنه باشند خواهند توانست ائتلاف و وفاق ملی را شکل بدهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |