پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 13272 16:42 1394/03/23
رییس جمهور روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان اقتصاد: در بازار سرمایه دخالت مستقیم نداریم

رییس جمهور روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان اقتصاد: در بازار سرمایه دخالت مستقیم نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رییس جمهور روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان اقتصاد: در بازار سرمایه دخالت مستقیم نداریم

رییس جمهور روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان اقتصاد: در بازار سرمایه دخالت مستقیم نداریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رضا امامی

رییس‌ جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان اقتصاد مبنی بر اینکه در حال حاضر در سالگرد اجرای اصل 44 قانون اساسی یعنی اصل خصوصی‌سازی هستیم و پیش از یک دهه از اجرایی شدن این قانون می‌گذرد، این قانون تا چه اندازه توزیع ثروت را بین مردم ایجاد کرده و چرا با توجه به جایگاه سرمایه، آمارهایی مبنی بر افزایش رشد اقتصادی در این دولت داده می‌شود٬ اما نمود آن را در بازار سرمایه نمی‌بینیم گفت:" اجرای سیاست‌های اصل 44 بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب اجرای این اصل را یک انقلاب اقتصادی عنوان می‌کند و معتقدم اگر این اصل درست اجرا می‌شد یک انقلاب اقتصادی را تجربه می‌کردیم."

خصولتي ها نگذاشتند اهداف اصل 44 اجرایی شود

رییس جمهور که درآستانه دومین سالروز انتخابات 24 خرداد 92 درخلال یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی گفتگو می کرد افزود: در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 دقت لازم نشده و در برخی موارد قانون مورد توجه قرار نگرفته است. در سفرهای استانی یکی از حرف‌هایی که عنوان می‌شود، این است که واگذاری‌ها در چارچوب قانون صورت نگرفته است. در حالی که اساس بر این بوده که مدیریت را در اقتصاد به بخش غیردولتی (خصوصی) ارجاع دهیم، اما متاسفانه یک سری نهادهایی که نه دولتی و نه خصوصی و به آنها «خصولتی» گفته می‌شود، نگذاشتند اهداف اصل 44 اجرایی شود. تلاش دولت بر این است که سیاست‌های کلی اصل 44 به خوبی اجرا و در چارچوب مقررات باشد و تخلفی در آنها صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه معنای کاهش نرخ رشد تورم به معنای ارزانی نیست، خاطرنشان کرد: ما ماشین اقتصاد ایران را از دره به سمت جاده هدایت کرده‌ایم؛ آنچه که دولت به دنبال آن است همچنان مسیر کاهش نرخ تورم است، اما این که اثر حرکت های اقتصادی در بازار سرمایه را به سرعت مشاهده کنیم، باید این نکته را بگویم که دولت دخالت مستقیم در بازار سرمایه ندارد و تنها نظارت می‌کند؛ ما به بازار سرمایه بلند مدت نگاه می‌کنیم و نه کوتاه مدت و اساس رونق بازار سرمایه به رونق اقتصادی بستگی دارد. در بلند مدت مسیر بازار سرمایه را مثبت می‌دانم و امیدوارم امسال حرکت‌های اقتصادی خوبی را آن هم در سالی که با سختی مواجه هستیم و درآمد نفتمان کاهش یافته، شاهد باشیم و ما این مسیر رابا قدرت ادامه می‌دهیم.

به بانک مرکزی و مرکز آمار سفارش آمار نمی‌دهیم

رییس دولت یازدهم همچنین در خصوص آمارهایی که درباره رشد اقتصادی در کشور اعلام می‌شود اظهار داشت: دولت در این زمینه دخالتی ندارد و بانک مرکزی و مرکز آمار و نهادهای مستقل هستند و ما چیزی را به آنها سفارش نمی‌دهیم و آنها در چارچوب مقررات عمل می‌کنند، البته آمار مرکز آمار معیار است، اما بانک مرکزی آمارهایی از سال های گذشته داشته و در حال حاضر هم دارد و در مجموع، آمارها این دولت‌ها مورد توجه است. اما اثر آماری اعلام می‌شود، درزندگی مردم متفاوت است؛ کاهش نرخ تورم را می توان به ماشینی تشبیه کرد که با سرعت 40 کیلومتر در حال حرکت است و در حال حاضر این ماشین در سرعت 15 کیلومتر است و این به این معنا نیست که ماشین ایستاده، یا دنده عقب رفته است.

روحانی ادامه داد: تلاش دولت این است که اصل 44 به خوبی اجرا شود و در چارچوب مقررات قانونی باشد و تخلفی صورت نگیرد، اما آمار و ارقام اقتصادی که دولت اعلام می‌کند اولاً دولت در این زمینه دخالتی ندارد، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران دارای استقلال هستند و ما به هیچ عنوان نه دخالت می‌کنیم و نه سفارش می‌دهیم. طبق قانون، آمار مرکز آمار، مبنا خواهد بود اما بانک مرکزی نیز از گذشته آمارهایی را داشته و اکنون نیز دارد که هر دو آمار مورد توجه صاحب‌نظران قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ اینکه اثر آنچه در این آمار در زندگی مردم و بورس چگونه است یک مقدار متفاوت است چرا که وقتی می‌گوییم نرخ و رشد تورم کاهش پیدا کرده است به معنای آن است که ماشینی که با سرعت در حال حرکت بود، حرکت آن کم شده است اما این به معنای آن نیست که متوقف شده یا ایستاده است، یا دنده عقب می‌رود. ما فقط سرعت آن را کم کردیم. وی خاطرنشان کرد: معنای کاهش نرخ رشد تورم به معنای ارزانی نیست بلکه به مفهوم آن است که ماشینی که با سرعت به سمت دره می‌رفت، ما آن را به سمت جاده درست بردیم که سرنگون نشود که این ماشین، اقتصاد ایران است.

روحانی تصریح کرد: ما در جهان، تورم صفر نداریم. تورم حد معقولی دارد و ما حتماً باید به تورم یک رقمی برسیم بنابراین سیاست دولت همچنان مسیر کاهش نرخ رشد تورم خواهد بود، اما اینکه این اثر حرکت اقتصادی در همه بازارها از جمله بازار سرمایه مشاهده کنیم، باید بگوییم که دولت دخالت مستقیمی در بازار سرمایه ندارد و نظارت می‌کند و می‌خواهد این بازار حرکتش کاملاً شفاف باشد و ما از بازار سرمایه حمایت می‌کنیم، اما باید سرمایه را بلندمدت در نظر بگیریم، چرا که اساس بازار سرمایه به رونق اقتصادی برمی‌گردد و هر قدر بتوانیم رونق اقتصادی در جامعه به وجود بیاوریم، بازار سرمایه به همان نسبت دارای رونق خواهد بود.

مشروح گزارش نشست خبري رييس جمهور را در صفحه 2 بخوانيد.

نشست خبری رییس جمهور به مناسبت سومین سالگرد 24 خرداد روز گذشته در محل نهاد ریاست جمهوری و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای مراسم رییس جمهور تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه قیام، ماه صیام، ماه همدلی و ماه برکت برای همه ما خواهد بود که فرمود ماه رمضان، ماه دوستی ها است و کنار گذاشتن کینه ها، ماه برادری، نزدیکی و اخوت و آشتی و ماه بذل و بخشش است. روحانی اظهار امیدواری کرد: ماه مبارک رمضان برای ملت ما و همه مسلمانان ماه پر خیر و برکتی باشد.

تبریک سالروز انتخابات 24 خرداد 92

وی همچنین به ملت بزرگ ایران به خاطر سالروز انتخابات حماسه آفرین 24 خرداد 92 تبریک گفت و یادآور شد: در دو سال گذشته شرایط بسیار حساسی پیش روی کشور ما بود؛ احساس بحران بین المللی در روابط خارجی، شرایط سخت اقتصادی پیش روی مردم، شکاف در مسایل اجتماعی و سیاسی بین گروه ها و احزاب و جناح ها، فضای امنیتی در زمینه مسایل فرهنگی و در محیط های آموزشی، از طرف دیگر، بدخواهان هم چنین تصور می کردند که با فشارهایی که بر ملت ایران به ناروا تحمیل کرده اند مردم مشارکت آنچنانی پای صندوق آرا نخواهند داشت.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: همه هدف بدخواهان این بود که مردم حل مسایل سیاسی را در صندوق آرا نبینند؛ مردم ما با حضورشان حماسه بزرگی آفریدند و به دنیا اعلام کردند که در این کشور مردم سالاری حاکم است.

روحانی خاطرنشان کرد: هوشیاری و هوشمندی ملت بزرگ ایران، راهنمایی های بسیار تاثیر گذار رهبر معظم انقلاب که همه را که حتی آنهایی که ممکن است از نظام دلگیر باشند، دعوت همه پای صندوق آرا و اعلام این که آرای مردم امانت است و به عنوان حق الناس مطرح است، مردم پای صندوق آرا شتافتند و حماسه بزرگ را آفریدند.

وی افزود: 24 خرداد تعلق به هیچ حزب و جناح و دسته ای ندارد؛ پیروزی ملت ایران است و تبریک از آن مردم بزرگوار این سرزمین و از آن رهبری است که توانستند به خوبی مردم را پای صندوق آرا هدایت کنند.

معنای اعتدال از نگاه رییس جمهور

روحانی اظهار داشت: مردم با آرایی که به اعتدال، تدبیر و امید دادند، مقصودشان این بود که همه چیز به قانون برگردد؛ اعتدال معنایش آن است که همه حرکت های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در چارچوب مقررات قانونی باشد؛ اعتدال معنایش آن است که هیچ تصمیم یک شبه در کشور گرفته نشود.

وی ادامه داد: اعتدال معنایش آن است که امور به صاحب نظران متخصص همان فضا واگذار شود؛ مردم می خواستند یک شرایط ثبات و آرامشی در جامعه حاکم شود، در اقتصاد آنها، در بازارهای مختلف اقتصادی، مردم می خواستند به آینده ای روشن امیدوار شوند.

رییس قوه مجریه تصریح کرد: مردم نمی خواستند نسبت به آینده اقتصادشان، روابط سیاسی، ارتباطات سیاسی داخلیشان و آینده حضور فرهنگی اصحاب فرهنگ، در تردید باشند. مردم می خواستند به آینده زندگی بهتر، فضای امن تر، و شرایط بهتر زندگی امیدوار باشند. روحانی با بیان این که همه تلاش دولتمردان بر این مبنا بود، گفت: من می خواهم به ملت شریف ایران عرض کنم که هیچ تصمیمی در این دولت اتخاذ نشده است، مگر اینکه با صاحبنظران صحبت شده است.

تاکید بر رفع تحریم ها با اجرای توافق

رییس جمهوری گفت: باید از ملت بزرگ ایران به خاطر حمایت مستمرشان از دولت به ویژه در زمینه مذاکرات هسته ای که ما با شش قدرت رو به رو هستیم تشکر کنم. همچنین باید از مذاکره کنندگان قوی ما در این مذاکرات و وزیر امورخارجه که سرپرستی مذاکرات را به عهده دارد تشکر کنم که هر آنچه تا امروز بدست آوردیم موجب افتخار ملی است.

روحانی گفت : شاید در زمینه تحریم سخن ها متفاوت بود اما امروز هیچکس تردید ندارد که اجرای توافق با رفع تحریم های اقتصادی و مالی توام خواهد بود که این تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران بوده است.دوسال پیش کسی اذعان نمی کرد که با یک توافق نهایی همه قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل لغو خواهد شد. من آینده را بحث نمی کنم اما آنچه تا امروز بدست آوردیم یک پیروزی بزرگ برای ملت بزرگ ایران است و این پیروزی از آن ملت است و این ملت با ایستادگی و مقاومتش به این حقوق بزرگ خود دست یافته است.

وی با بیان اینکه در زمینه تحریم دو مساله مهم مدنظر داشته باشیم، یکی ابعاد و عمق تحریم و دیگر مدیریت تحریم، اظهارداشت: این دو را باید از هم تفکیک کنیم؛ همه بدانیم که تحریم غیرقانونی، غیرانسانی و غیر اخلاقی است و در این تردید نکنیم.

ابعاد فراگیر تحریم های غیر انسانی

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تحریم یک تحریم کور بوده نه هدفمند، گفت: اگر تحریمی علیه صنعت هسته ای بود شاید این تعبیراتی که من الان از آن به عنوان تعبیرات غیرانسانی و غیراخلاقی می گویم کمی اغراق بود اما این تحریم حتی برای خرید گندم هم بود، این تحریم حتی برای خرید مواد مواد غذایی و هرگونه سرمایه گذاری در ایران بود حتی سرمایه گذاری برای سدی که آب کشاورزی یا حتی آب خوردن یک شهر را تامین می کرد.

روحانی افزود: این تحریم حتی بر ضد دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها بود، هیچکس در اینکه این تحریم غیراخلاقی و غیرانسانی بوده تردید نکند، مخفی کردن ظلم ظالمان خیلی کار شایسته ای نیست، اگر ظلم ظالم را بیان کردیم کار بدی کردیم؟ باید ظلم ظالمان مخفی بماند؟

کوشش دولت برای مدیریت تحریم ها و تداوم خدمت رسانی

این دولت به خوبی این تحریم را مدیریت کرد و اگر بازهم بخواهد ظالمانه ادامه یابد مدیریت خواهد کرد، دلیلش آن چیزی است که دولت در طول این دو سال عمل کرده است.

رییس جمهوری گفت: دلیلش آن است که پرداختی مردم در بیمارستان به جای 37 درصد به چهار و نیم درصد تقلیل پیدا کرده، دلیلش آن است که 9 میلیون و 200 هزار نفر بیمه درمانی شده اند،10 میلیون نفر از حاشیه نشین های اطراف شهرهای بزرگ تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.

روحانی ادامه داد: 11 میلیون نفر تحت پوشش حمایت کالایی قرار گرفتند، آمار فراوان است.

این دولت بزرگترین سرمایه را برای منابع آبی کشور انجام داده است. در طول چهار سال تا پایان چهارسال حدود 10 میلیارد دلار برای تامین آب اختصاص داده است، پس دولت به خوبی تحریم را مدیریت کرده و مدیریت خواهد کرد اما معنایش آن نیست که ابعاد تحریم را ندانیم و ملت ما نداند و ظلم ظالم را بیان نکنیم و توضیح ندهیم.

در مذاکرات کاملا جدی هستیم

رييس جمهور در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران تاكيد كرد: ما در مذاکرات کاملا جدی هستیم، بدنبال تلف کردن وقت و خرید زمان به هیچ وجه نیستم، خود را محصور در یک زمان خاص نمی بینیم، عجله نداریم اما در عین حال از همه فرصت و امکانات برای دستیابی به توافق استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: خواست ملت ایران برای ما بسیار مهم است، چارچوب هایی که از طرف نظام برای این مذاکرات تعیین شده، همواره مورد توجه بوده است. مذاکره کنندگان هسته ای ایران به طور جدی مسیر را دنبال می کنند، اگر طرف مقابل ما همین چارچوب را مراعات کند و به حقوق ملت ایران و منافع ملی ما احترام بگذارد و دنبال زیاده خواهی نباشد به نظرم توافق در دسترس است.

لغو مجوز كنسرت هاي قانوني تضييع حقوق مردم است

روحانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رویکرد فرهنگی دولت با توجه به لغو گسترده کنسرت های موسیقی در یک سال گذشته به ویژه در هفته اخیر اظهارداشت: ما در زمینه فرهنگی همان طور که از ابتدا اعلام کردیم، معتقدیم که امور فرهنگی حتی الامکان باید به اصحاب فرهنگ واگذار شود.

وی ادامه داد: فضا را باید کاملا به گونه ای ترسیم کنیم که این فضا هم برای آنان که می خواهند از کالای فرهنگی استفاده کنند و هم برای آنان که می خواهند کالای فرهنگی را تولید کند، بتوانند به خوبی تولید کنند. این موضوع را به خاطر داشته باشیم که وقتی در چارچوب قانون مجوز برای یک کنسرت داده می شود از مردم دعوت می شود، مردم بلیط می خرند خود را آماده می کنند، این گونه دخالت ها تضییع حقوق مردم است قبل از این که تضییع حقوق اصحاب فرهنگ باشد.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد همه احساس کنیم که 24 خرداد ادامه دارد و همان مردمی که پای صندوق آمدند، همان مردم برای حمایت از اجرای راه و مسیری که انتخاب کردند در صحنه هستند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها

روحانی با اشاره به دیدگاه امام (ره) در زمینه مسائل فرهنگی اظهار داشت: زمانی که احساس می‌شد در این مسائل به یک بن‌بستی رسیده‌ایم. امام راه را باز کرد به طوری که در آغاز انقلاب بسیاری می‌گفتند زنان نباید در تظاهرات شرکت کنند؛ چون شنیده شدن صدای آنان نامحرم است اما امام موضع گرفت و از تداوم این تفکر جلوگیری کرد.

وی افزود: زمانی که نیاز به رای زنان در انتخابات داشته باشیم خم می‌شویم و اعلام می‌کنیم که تمامی حقوق شما در مسائل سیاسی، اجتماعی برابر است. اما زمانی که از انتخابات عبور می‌کنیم رای‌ها عوض می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: زنان، و دختران و خواهران جامعه به دین و فرهنگ معتقدند و به آن احترام می‌گذارند، به عفت و حجاب و چارچوب قانونی نیز احترام می‌گذارند. بنابراین نباید تصور کنیم که می‌خواهیم اسلام را به پا داریم و خانم‌ها برعکس قوانین اسلام عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: زنان جامعه ما مثل مردان و در برخی موارد پیشتازند ما باید حق نشاط، شادی و زندگی اجتماعی را در چارچوب موازین دینی و قانونی برای همه محترم بشماریم. لذا در کلیات موارد یاد شده اختلافی وجود ندارد فقط ممکن است در مصادیق پاره‌ای اختلاف نظرها باشد که باید حل شود.

منوع الخبری رییس دولت اصلاحات در شورای عالی امنیت ملی دروغ است

رییس شورای عالی امنیت ملی در خصوص ممنوع التصویر و ممنوع الخبری رئیس جمهور اسبق نیز اعلام کرد: کسی از طرف شورای عالی امنیت ملی ممنوع الخبر و ممنوع التصویر نشده و اگر کسی گفته ممنوع‌التصویری در شورای عالی امنیت ملی بوده خلاف و دروغ است و کسی که این را موضوع مطرح کرده باید مورد مجازات قرار گیرد.

شانزده آذر دو سال گذشته را با قبل از آن مقايسه كنيد

روحاني در پاسخ به سوالي در مورد عدم تغيير فضاي امنيتي به سياسي علي رغم وعده هاي رييس جمهور گفت : تصمیم بر این بود که شرایط نامناسب به شرایط قانونی و مناسب باز گرددبنابراین در حال حاضر نمی‌توان گفت که طی 22 ماه گذشته تغییری نبوده به طوری که می‌بینیم در مسائل اجتماعی و فرهنگی انجمن‌های دانشجویی فعال است؛ از جمله اینکه 16 آذر دو سال گذشته را با قبل آن مقایسه کنید.

روحانی تصریح کرد:‌ طی این دو سال خانه سینما و خانه احزاب فعال شده‌اند. لذا این‌گونه نیست که حرکتی نشده باشد. ضمن اینکه نباید انتظار داشته باشیم تمامی مشکلات اجتماعی و فرهنگی در 22 ماه حل شده باشد. ما باید به کار خود ادامه دهیم تا مشکلات را حل کنیم و در این مسیر نباید مایوس شویم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: اگر عده‌ای حرکتی غیر قانونی داشته‌اند. باید نصیحت و اصلاح شود، چرا که اساس انتخابات 24 خرداد 92 این بود که مردم می‌خواستند افراط و خشونت نباشد و نظرات در چارچوب قانون باشد و در این راستا همه باید کمک کنند.

در عراق و سوریه واحد نظامی، پادگان یا نیروی نظامی نداریم

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار روسیه الیوم در خصوص اینکه پنتاگون اعلام کرده چند پادگان نظامی جدید در عراق و در شهر الرمادی تاسیس خواهد کرد، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست تهاجمی نبوده و به کشورهای منطقه در برقراری امنیت کمک خواهد کرد؛ مخصوصا در زمینه ترورسیم که همه باید دست به دست هم دهیم ایران در عراق و سوریه واحد نظامی و پادگان یا نیروی نظامی ندارد و تنها فعالیت مستشاری در آنجا دارد و می‌خواهیم ثبات در این کشورها برقرار شود؛ به خصوص در سوریه که خواهان مشارکت حداکثری مردم دراین کشور است.

باید بیشتر با مردم حرف می‌زدم

رئیس دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب یزد در مورد اتفاقاتی نظیر افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی و اینکه خود وی باید حضور می‌یافت و بیشتر با مردم صحبت می‌کرد، بیان داشت: اصلِ اشکال درست و صحیح است؛ چراکه بنده می‌بایست زودتر از اینها در رسانه‌ها حاضر می‌شدم و با مردم صحبت می‌کردم؛ اما در خصوص افزایش قیمت بنزین با گفته شما مخالف هستم. چراکه بنزین را تک‌نرخی کرده و از دو نرخی بودن درآوردیم. طبق قانون مجلس امسال می‌بایست رقم‌های حامل انرژی را به فوب خلیج فارس برسانیم.

دلیل تک نرخی کردن قیمت بنزین جلوگیری از فساد بود

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بنزین علت اینکه آن را تک‌نرخی کردیم، جلوگیری از فساد بود که توضیح آن کاملاَََ روشن است و در این خصوص باید از مردم تشکر کنم، چرا که عده‌ای از رسانه‌های خارجی و داخلی که به دنبال فضاسازی خاصی در کشور بودند، از طرف مردم مورد نظر قرار نگرفتند. این تک‌نرخی شدن حداکثر 3 هزار میلیارد تومان از کثری را می‌تواند جبران کند؛ البته تا 10 هزار میلیارد فاصله زیادی دارد. در بحث حذف یارانه افراد پردرآمد که قرار است این موضوع اجرایی شود، بنده حساسیت دارم و به وزرای خود دستور داده‌ام تا به دقت این کار را انجام دهند، چراکه نکند در این بین اقشار کم‌درآمد و سطح پایین جامعه یارانه‌شان حذف شود.

سال گذشته 550 هزار شغل ايجاد شده است

روحانی اشتغال را یک مشکل عمده در کشور مطرح کرد و گفت: در سال گذشته طبق آمار وزارت کار اعلام کردیم که 550 هزار شغل ایجاد شده، اما به موازات آن بسیاری از افراد بازنشسته و بسیاری کارخانه تعطیل شده است. وقتی به اشتغال خالص می‌آییم، وضعیت ما خوب نیست. این که تاکید دارم جامعه ما باید آرام بوده و افراطی‌گری را کنار بگذاریم به این دلیل است که سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یافته تا ما شاهد رونق اقتصادی باشیم. آنگاه بحث اشتغال که دغدغه‌ای برای دولت و ملت است رفع خواهد شد.

دلواپس نیستم و همیشه امیدوارم

رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا شما دلواپس نیستید که پس از امضای توافق افرادی در آمریکا و ایران به دنبال ایجاد اصطکاک باشند؟ وزیر امور خارجه روسیه نیز از روند کند تنظیم متن توافقنامه نیز ابراز نگرانی کرده، گفت: دلواپس نیستم و همیشه امیدوارم. امیدوار به این دلیل که ما یک اجرای موقت در توافق ژنو را داشتیم و طرفین به خوبی آن را اجرا کردند. همان زمان افرادی بودند که می‌خواستند این توافقنامه را برهم بزنند حتی برخی کشورهای منطقه نیز مخالف امضای توافق هستند چراکه فکر می کنند با امضای این توافق قدرت ایران افزایش پیدا می‌کند، حال آنکه ما قصد تجاوز به هیچ کشوری در منطقه نداریم و این تصورات واهی است و نباید مشکلاتی پیش بیاید .

مسكن مهر فقط اسمش مسكن بود

رئیس جمهور همچنین در   پاسخ به این پرسش که بودجه مسکن جوانان چه زمانی عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: در حوزه مسکن اقداماتی در دولت گذشته انجام شد و مشکلاتش برای این دولت باقی ماند به طوری که 100 هزار خانه به عنوان مسکن مهر برای ما باقی مانده و در مناطقی ساخته شده که زیرساخت‌ها در آن فراهم نبوده است. اینها اسمش مسکن بود، اما سکونت و آرامشی را برای مردم ایجاد نمی‌کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |