سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 158590 13:17 1400/07/28
رییس جمهور به وزارتخانه‌ برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها دستور داد

رییس جمهور به وزارتخانه‌ برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها دستور داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رییس جمهور به وزارتخانه‌ برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها دستور داد

رییس جمهور به وزارتخانه‌ برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها دستور داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و نیز هفته وحدت گفت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان، رمز وحدت در عالم اسلام و جامعه بشری هستند.

رئیس جمهور وحدت در جهان اسلام را راهبرد جمهوری اسلامی ایران و تفرقه را راهبرد دشمن توصیف کرد و گفت: هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی برخلاف وحدت انجام دهد، در زمین دشمن بازی کرده است.

 رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم وحدت در بین آحاد ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف حفظ شود، گفت: این موضوع برای جمهوری اسلامی نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است. البته این به معنای یکی شدن همه اقوام و مذاهب و افکار و گویش‌ها نیست، بلکه به معنای پرهیز از تفرقه‌افکنی و نگاه واحد به هدف راهبردی جمهوری اسلامی یعنی پیشرفت است.

 رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کارهای ضروری مثل درمان به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر می‌کنند اما سرپناهی ندارند، گفت: این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که نه توان مالی دارند و نه زبانی برای بیان آن، و باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امروز بنده و سرکار خانم خزعلی در جایگاه اجرایی نشسته‌ایم و دیگر ارائه پیشنهاد و توصیه از سوی ما پذیرفته نیست.

رئیسی افزود: معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه به ویژه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه کند.

 رئیسی در ادامه با قدردانی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تامین نهاده‌های دامی، گفت: لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی به ویژه به دامداران صورت گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، و دادگستری بیش از گذشته به قیمت کالاها حساسیت داشته باشند، گفت: مردم باید درباره تامین معیشت و سفره خود احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوءاستفاده فرصت طلبان، باید پیگیری جدی و فوری شود.

رئیسی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تامین هزینه‌های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند، قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه پیشینیان به آن مبتلا شدند نشویم و با استقراض از بانک مرکزی، باعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشویم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |