شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 159009 08:28 1400/08/03
رییس بنیاد مسکن کشور:گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد

رییس بنیاد مسکن کشور:گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رییس بنیاد مسکن کشور:گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد

رییس بنیاد مسکن کشور:گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، اکبر نیک‌زاد یکشنبه شب در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان سروستان افزود:  اگر اقتصاد روستا درست شود مردم برای آسفالت کوچه به من و شما نیازی ندارند، خودشان آستین بالا می زنند و کوچه و معابر را آسفالت می کنند. 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه بر لزوم تامین معیشت برای روستاییان تاکید کرد و افزود: در برخی از مناطق روستایی مشکل زمین کمتر است ، اراضی ملی در حاشیه روستا اجازه توسعه را می دهد، در این مناطق نیازی به رعایت محدودیت سرانه ۲۰۰ متر مربع برای هر واحد مسکونی نیست.

 نیک زاد گفت:‌اگر زمین موجود است و مردم هم متقاضی هستند می توان اراضی بیشتری اختصاص داد، در این مناطق می‌توان به روستاییان اجازه داد در محل زندگی خود تامین معیشت داشته باشند، چطور چینی ها در پشت بام خانه خود سبزی می کارند، چرا روستایی ما نباید بتواند در خانه خودش سبزی کاری کند؟

وی ادامه داد : نباید به روستاییان زیاد سخت گرفت ، سرانه خانه روستایی در مناطقی که زمین موجود است ۵۰۰ متر مربع یا ۷۰۰ متر مربع باشد اتفاقی نمی افتد فقط باید مراقب باشید دلالان به این مناطق راه نیابند و مردم را گرفتار کنند.

نیک زاد بر لزوم توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد و گفت: در زمینه روستاهای هدف گردشگری باید با اولویت این طرح دنبال شود ، هر منطقه ای که این قابلیت را دارد باید گردشگری روستایی در آن دنبال شود ، بسیاری از شهروندان در روزهای تعطیل به گردشگری می پردازند ، همین روستاهای اطراف باید مکانی برای گردشگری سالم روستایی باشد، گردشگری روستایی اقتصاد روستا را حرکت می دهد و نباید از آن غفلت کرد.بنیاد مسکن در زمینه مطالعه و اجرای طرح های گردشگری روستایی هزینه می کند و سرمایه می گذارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: از جمله مسایل مهمی که باید به آن پرداخت رعایت اصول فنی در اجرای طرح های عمران روستایی است ، پولی که بنیاد مسکن می‌گذارد و سرمایه ای که تامین می شود و اعتباری که اختصاص می یابد با هزاران مشکل تامین می شود و بودجه کشور است ، باید در اختصاص و هزینه کرد آن دقت فراوان داشت، هزینه کرد این اعتبار در روستایی که هنوز زیر سازی ندارد و آسفالت شده است به منزله هدر دادن منابع است ، طرح آسفالتی که هنوز یکسال از عمر آن نگذشته وقتی بلند شود و خراب شود در مردم بدبینی ایجاد می کند ، رعایت اصول فنی یک اصل اساسی است.

نیک زاد در ادامه سفر دو روزه به استان فارس از روستاهای شهرستان های جهرم ، خفر ، قیر و کارزین ، زرین دشت ، داراب و سروستان بازدید و مشکلات این مناطق را بررسی کرد.

شهرستان سروستان در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |